TargetingMethod= 4 olduğu durumlarda yaratıkların görünümlerine göre atack yapar.Örnek veriyorum
Stone Golem,
Giant Golem,
Titan ve
Talos. Bu 4 yaratığın görünümleri aynıdır.Sadece boyut ve levelleri farklıdır.Bu ayarı kullandığımızda
TargetLookID ile birlikte kullanırız.
TargetLookID değeri aynı görünümlü yaratıklarda değişmezdir.Başka bir örnek verecek olursak
Dragon Tooth Skeleton,
Dragon Tooth commander,
Dragon Tooth soldier,
Dragon tooth ve
Dark Knight; bu saydığım yaratıklar farklı özelliklere sahiptir ama hepsinin görünümü aynıdır yani
TargetLookID değerleri hepsinde aynıdır.
T
argetLookID= karşısında yaratığın
TargetLookID değerini yazarak atack yaptırabiliriz, yine daha öncede dediğim gibi birden fazla değer ekleyebilriz virgül kullanarak.
TargetingMethod= 5 olduğu durumlarda yaratıklara levellerine göre atack yapar.
TargetLevelMin ve
TargetLevelMax değerleri ile birlikte kullanılır.
TargetLevelMin (1-255 arası değişir), atack yapılmasını istediğimiz minimum level seviyesidir.
TargetLevelMax (1-255 arası değişir), atack yapılmasını istediğimiz maximum level seviyesidir.
Örnek veriyorum Eslantta Stone Golem keseceksiniz,
insert yada
ctrl+num5 ile öğrendik stone golemin bigilerini, yada yukarıda yaratık listesini
görebilmeniz için verdiğim adresten baktık yaratığın level
bilgisine.Stone golem 100 levelmiş ve sadece Stone goleme atack yapsın
istiyoruz, o zaman ayarlı şöyle yapıyoruz.
TargetingMethod= 5
TargetLevelMin= 100
TargetLevelMax= 100 Benim size tavsiyem method 3 yada 5i
kullanmanızdır.Ben şahsen 5. methodu kullanıyorum ama 3. methodun en
iyisi olduğunu düşünüyorum. Skill0ID= 0
Skill1ID= 0
Skill2ID= 0
Skill3ID= 0
Skill4ID= 0
Skill5ID= 0
Skill6ID= 0
Skill7ID= 0
Skill8ID= 0
Skill9ID= 0 Burada kullanmak istediğimiz skilleri sırayla yazdığımız satırlardır.
Listemize maximum 10 tane skill ekleyebiliyoruz.Kullanacağımız skillerin
mutlaka gerekli skill pointleri verilmiş olmalıdır eskiden olduğu gibi
değil sistem,skill puan verilmiş olsa bile,açılmayan skilleri işlemez,
mesela 70 skili gibi skiller.
Skill kodları belirli bir kural dizisine göre şekillendirilmiştir.Skill
kodlarını hazır olarak bulabilirsiniz ama bir hata ile
karşılaştığınızda sorunu çözebilmeniz için bunları bilmeniz
gerekmektedir.İşin mantığını daha iyi anlayacaksınız.
Skill kodları 6 hanelidir;
ABBCDD ----> örnek:
208540 ---> 2 08 5 40 (A BB C DD)
A--> İlk hanemiz karus yada humanmı olduğumuzu belirtir. Karus=1 , Human=2 dir.
BB-> İkinci ve üçüncü hane, karakter jobunu belirtir.Master açık olanla olmayan karakterlerin kodu fakrlıdır
Warrior (Normal-Master olmayan) --->
05 (örnek: Tüm Human master açık olmayan warrior skill kodları 205 ile başlar)
Warrior ( Master Açık) ------------>
06 (örnek: Tüm Karus master açık warrior skill kodları 106 ile başlar)
örnek: 106750 yada
205750 Rogue (Normal-Master olmayan) ----->
07 (örnek: Tüm Human master açık olmayan rogue skill kodları 207 ile başlar)
Rogue ( Master Açık) -------------->
08 (örnek: Tüm Human master açık rogue skill kodları 208 ile başlar)
örnek : 208540 yada
107540 Mage (Normal-Master olmayan) ------>
09 (örnek: Tüm Karus master açık olmayan mage skill kodları 109 ile başlar)
Mage ( Master Açık) --------------->
10 (örnek: Tüm Karus master açık mage skill kodları 110 ile başlar)
örnek: 209618 yada
110510 Priest (Normal-Master olmayan) ---->
11 (örnek: Tüm Human master açık olmayan priest skill kodları 211 ile başlar)
Priest ( Master Açık) ------------->
12 (örnek: Tüm Karus master açık priest skill kodları 112 ile başlar)
örnek: 211554 yada
112560 C--> skill kodlaırndaki dördüncü
hane,Skill sayfasını açtığımızda yani K'ya bastığımızda kullanacağımız
skilin hangi sayfada olduğu bilgisini belirtir.
Kullanacağımız skill,
ilk sayfada yani
Basic Sayfasında ise -----------> 0
Kullanacağımız skill,
ikinci sayfada ise -----------------------------> 5
Kullanacağımız skill,
üçüncü sayfada ise ---------------------------> 6
Kullanacağımız skill,
dördüncü sayfada ise -------------------------> 7
Kullanacağımız skill,
beşinci sayfada yani
Master Sayfasında ise ----> 8
örnek: 212509 DD-> Skill kodlarımızdaki son iki hane
ise, skillin hangi levelde açıldığını gösterir,K'ya basıp skill
sayfasına girdiğimizde herhangi bir skilin özelliklerine baktığımızda
orda "
Required Level(Basic skillerde)" yada "
Required Skill point" karşısındaki yazan değerdir.Yani kaç levelde açıldığını, yada kaç skill puanı istediğini gösterir.
örneğin: Priestlerin malice skili
3 skill paunı istemektedir, buna göre skill kodunun son iki hanesi
03 olur.
NOT:Archery2 skilli istisnadır.Level 9 açılmasına rağmen 07 ile biter( normalde 09 olması lazım sonu)
NOT: tüm classlar için 70+ skillerde bu kurallar geçerli olmayabilir. bu
kurallar 70 alındaki skiller için geçerlidir, 70+ skillerde çok fazla
istisnai durumlar söz konusudur.
NOT: Diyelimki aynı levelde iki tane skill açılıyor yada iki ayrı
skillde aynı skill paunını istiyor, o zaman sıralamada bulunan ikinci
skill hangisiyse normalde istediği skill puanının bir fazlasını yazarız
son haneye
Mesela Pristlerin
Undying ve
Heapness skilleri aynı skill sayfasındadırlar ve ikiside
54 skill puanı istemedektedirler.Unyding, Heapnessden önce geldiği için
undyingin skill kodu 54 ile biter ama heapness (54+1) yani 55 ile biter.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Şimdi
[Atacker] bölümünü anlatmaya devam edelim
NormalAttack= 0 (1=Aktif, 0=İnaktif) Buradaki değer R atack yapıp yapmayacağınızı belirtir.
Okçularda DC ye problem olmaktadır.
Zaten uzaktan çalışmamaktadır. Bazı skillerin Server tarafına
alınmasından sonra okçular kullanamamaktadır.Kullanmak için mobun
yakınında olmanız gerekmektedir ama diğer karakterler kullanabilir
özellikle warriorlar için kullanışlıdır,Hem normal skill kullanırken R
atackta yapabilirler.R vuruşları arasındaki süreyi değiştirmeyi yukarıda
[Casting] bölümündeki
ShiftAttack değeri ile değiştirmeyi göstermiştik.
NormalAttack= 0 ise
ShiftAttack değeri önemli değildir çünkü R atack kapalı olmuş olur.
NormalAttack= 1 ile R atack yapmayı aktive etmiş oluruz.
AvoidKillSteal= 0 (1=Aktif, 0=İnaktif) Karakterimizin KS yapmasını engelleyebilmek için bir seçenektir. Eğer
AvoidKillSteal= 1 ise party dışındaki herhangi bir oyuncunun atak yaptığı moba kesinlikle atak yapmaz.Yani KS atmaktan kaçınır.
AvoidKillSteal= 0 yaparsak eğer KSye dikkat etmeksizin seri seri atak yapar.Tavsiyem
AvoidKillSteal= 0 olarak kullanmanızdır ama bazı durumlarda işe yarayabiliyor.Alayına KS
RunToRange= 0 (1=Aktif, 0=İnaktif) bu seçenek yaratıklara yaklaşabilmemiz için bir özelliktir.Skilleriniz
uzaktan atılmıyorsa örneğin warriorsanız yaratığa vurmak için yaratığa
yaklaşmanız gerekmektedir.Bu özellikle yaratığa koşup atak
yapabilirsiniz.Bu özellik
AttackRangeMax ve
AttackRangeMin değerleri ile birlikte kullanılır.
RunToRange= 0 yaparsanız bu özellik kapalıdır. Bunun dışında koşacağınız yaratığın minimum ve maximum uzaklık değerlerini
AttackRangeMax= ve
AttackRangeMin= karşısına yazıyoruz.
AttackRangeMin= 20 (1-50 arası değişir) Atak yapacağınız yaratığın minimum uzaklık değeridir.50 yaparsanız
distance, yani uzaklık değeri 50den küçük olan yani yakınınızdaki hiç
bir yaratığa saldırmaz.
AttackRangeMax= 50 (1-100 arası değişir) Atak yapacağınız yaratığın maximum uzaklık değeridir.100 yaparsanız
distance, yani uzaklık değeri 100den büyük olan yani çok uzağınızdaki
hiç bir yaratıklara koşmaz.
MinorHeal= 1 (1=Aktif, 0=İnaktif)Bu
seçenek isminden de anlaşılacağı üzere Minor Healing seçeneğini
açıp/kapatan satırdır.Bu seçenek sadece Rogue karakterler içindir.
MinorPct değeri ile birlikte kullanılır.
MinorPct= 60 (1-100 arası değişir) Mibor heal yapması içni canın yüzde kaç olmasını istiyorsanız, o yüzde
değerini girmelisiniz. mesela burda 60 yapmışz, canımız(HP) yüzde 60
altında olunca minor healing yapıp canı fulleyecektir.
CounterAttack= 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) Bu seçenek karşı atack seçeneğidir.Yani bize atack yapan herşeye
karşılık vermek için kullanılır.Diyelimki asgada grellerde kasıyorsunuz,
sadece grele ayarlamışsınız botunuzu, adamın birisi hell hound çekti,
normalde gücünüzün yettiği bir yaratıktır ama eğer ayarlını sadece
grele ayarlı ve bu seçenek aktif değilse hell hound sizi öldürür çünkü
siz karşılık vermiyorsunuz, bu gibi yerlerde açık olmasında fayda var
ama biri DS çekti TSniz bitmiş o arada DS size vurdu ona da karşılık
verirseniz tüm partinin mob ayarlını bozabilirsiniz.Kobot kullanan
sadece siz değilsiniz çünkü.
TargethingMethod=3 yapan varsa dsye onlarda dalacaktır ve partiyi muhtemelen yatıracaktır.
Yerine göre kulalnmakta fayda var... [TimedSkills]
Enabled= 1
PartySupport= 1
TimeCorrection= 0
Skill0ID= 108030
Skill1ID= 108010
Skill2ID= 0
Skill3ID= 0
Skill4ID= 0
Skill5ID= 0
Skill6ID= 0
Skill7ID= 0
Skill8ID= 0
Skill9ID= 0
Timing0= 121
Timing1= 601
Timing2= 61
Timing3= 1
Timing4= 1
Timing5= 1
Timing6= 1
Timing7= 1
Timing8= 1
Timing9= 1
Şimdi zamanlı skiller kısmına geldik, İstediğimiz bazı skilleri belirli sürelerde basmasını istiyorsak bu kısmı kullanıyoruz.
Enabled= 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) ile bu kısmı aktif ediyoruz.
Enabled= 0 ile kapatmış oluruz, kapalı iken burdaki hiç bir ayara bakmaz kobot.
PartySupport= 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) bu kısımda kullandığımız skili tüm party üyelerine verip vermemeyi seçiyoruz.
örnek: rogue karakterimiz var, ve burda 10 dkda bir
swift basmasını istiyoruz .
PartySupport= 1 ise tüm party üyelerinede swift verir aksi halde sadece kendine kullanır bu skili.
NOT:Priest karakterlerin buff,AC gibi skilleri kulandıkları için bu değeri 1 yapmalarında fayda var.
NOT:Başka oyunculara dağıtılamayan skiller için problem çıkmaz, kobot
skili kontrol eder, eğer party desteği olan bi skill ise, o zaman
uygular diğer party üyelerine, değilse tek tek vermeye çalışmaz. TimeCorrection= 0 (1=Aktif, 0=İnaktif) skill recast yani tekrar uygulama sürelerini otomatik olarak tanır.
Diyelimki
wolf basıyorsunuz
120 sn bir wolfun süresi ve
121. sn tekrar wolf basmanız gerek, bu süreleri bilmiyorsanız
TimeCorrection= 1 yaparak hepsinin otomatik ayarlamasını sağlayabilirsiniz.
Faydayı bir özellik.
Skill0ID= 108030
Skill1ID= 108010
Skill2ID= 0
Skill3ID= 0
Skill4ID= 0
Skill5ID= 0
Skill6ID= 0
Skill7ID= 0
Skill8ID= 0
Skill9ID= 0 Buralara kullanmak istediğimiz zamanlı skilleri yazıyoruz.Wolf, swift,
hide, lupin, buff, ac ,fr,lr veya ts basma gibi skilleri buraya
yazıyoruz.
Timing0= 121
Timing1= 601
Timing2= 61
Timing3= 1
Timing4= 1
Timing5= 1
Timing6= 1
Timing7= 1
Timing8= 1
Timing9= 1 Buraya yukarıdaki yazdığımız skillerin sürelerini yazıyoruz.Sırasıyla
Timing0 değeri
Skill0ID değerindeki skilin süresidir.
örnek: Skill6ID= 108010 burda 6. skill değerimize
swift ayarladık o zaman
Timing6= 601 olmalıdır çünkü
601. snde bir yani 10dkda bir swift basabiliriz sadece.
Timing6 değerinde ne yazarsak
Skill6ID değerindeki
skili o kadar sürede bir uygulamaya çalışır, eğer olmuyorsa hata
verir.Sağ altta swift failed yazar onun için her skilin süresini doğru
girmemiz gerek.
swift ayarlıyken
Timing6 değerini 1
yaparsak her sn sw basmaya çalışır, buda botun daha seri aatck yapmasını
önler swiftle uğraşır her sn.Kobotta bazı satırlarda default olarak 1
yazılı ona dikkat edin.
Bu işin çözümü TimeCorrection= 1 yaparak skill sürelerini kobota bırakmaktır.O herşeyin en iyisini bulur ve yapar
[Healer]
Enabled = 0
SmartPriest = 1
HealSkillID= 0
RezzSkillID= 0
CureCurseID= 0
CureDiseaseID= 0
HPSmartPct= 100
HPLimitPct= 70
Bu kısım Priestler için olan kısımdır.
Enabled = 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) bu satır ile bu bölümü etkin ederiz.Eğer priest değilseniz bu bölümü
mutlaka inaktif yapmalısınız yoksa hatalarla karşılaşırsınız.
NOT: Herkese heal var siz kendinize atmıyorsa isminizi parti listesinden en üste taşıyın. SmartPriest = 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) bu satır, akıllı priest modunu devreye sokup/çıkartmaya yarar.Bu moda
girince heal skillerinizi bota tanımlamanıza gerek kalmaz kendisi
otomatik hangi heal skilini kullanacağını bilir ve buff atacağı zaman
diyelimki 1500 buff undyingden daha faydalı geliyorsa, partydeki üyenin
HPsine bakarak undy mi yoksa 1,5k mı atacağına kendisi otomatik karar
verir.Kime ne zaman cure vereceğini ,hangi skili kullanacağına felan
kendi karar verir, herşeyi otomatik yapar.
NOT: AC gelmiyorsa eğer buffınızı silin ikisini birden tekrar atacaktır.
NOT: Eğer smart priest modumuz açıksa yani SmartPriest = 1 ise Healer bölümünde hiç bir ayar yapmamıza gerek yok.Herşeyi kendi yapacaktır.
NOT: Smart priestin dezavantajları da var arkadaşlar.Skilleriniz açık
olsalar bile 2000,2500 buffları kesinlikle kullanmıyor, sadece
timedskillde zamanı gelince basar onun dışında ya undy atar yada 1500.
350 acyide aynı şekilde oto atmıyor sadece timedskill olarak basar onun
dışında 300 ac atar. SmartPriest = 0 yaptığınızı varsayarak anlatmaya devam ediyorum ( ama kesinlikle smart modda oynamanızı tavsiye ediyorum.)
HealSkillID= 112536 Buraya
kullanmasını istediğimiz heal skilinin ID numarasını yazıyoruz. mesela
buraya 960 heal skilinin kodunu yazarsak her ihtiyaç olduğunda 960
heal atar sadece, 240 heal işimizi görecek olsa bile 960 heal atar.
manayı fazla harcar yani.Smart modda kaç heale ihtiyaç varsa ona göre
heal atarak manadan çok tasarruf sağlar.Smart mod kullanın hiç burayla
uğraşmayın derim ben...
RezzSkillID= 0 Eğer rez skillerimiz
açıksa buraya yazarak ölen party üyelerini otomatik kaldırmasını
sağlayabilriz.Hangi rez skilini kullanmak istiyorsanız onun ID
numarasını yazmalısınız.30 taş.10 taş yada 4 taş o size kalmış ama
smart mod ayarlarsanız o kendisi en uygun olanı seçer, yani açık olan
en büyük skili kullanır failed alırsa bir küçüğünü yine başarısız
olursa en küçüğünü kullanır, yinede başarasız olursa artık millete
üstüne niye taş almıyorsun diye fırça atma hakkına sahip oluyoruz.bu
arada yerde yatan adam kobot kullanıyorsa, siz kaldırdıktan sonra atak
yapmaya devam edebilmesi için
Continue = 1 yapmalı kendi kullandığı kobotta.Eğer bu şekilde değilse kaldırırsınız
öyle durur boş boş.Bırakın yatsın, dinlensin, kaldırmayın
NOT: Rez konusunda ufak bir hata var, bazen taş gidiyor adamdan ama adam kalkmıyor.(Nadir oluyor ama oluyor) CureCurseID= 212525 Burası cure
skillerinin IDlerinin belirtildiği yer, birisi db malice felan yerse
buraya yazdığımız cure skilini uygular. grup cure skilini yazarsanız, 1
kişi malice yese bile grup cure atar, mana çok gider haliyle, Smart
modda oynarsanız bu işleri kendisi otomatik yapar.
CureDiseaseID= 212535 burası da cure
skili için bir bölüm ama buraya yazdığınız skill, harpy gibi posion
atan yaratıklar yada playerlerın attıkları posionlardan kurtulmak için
gerekli skili yazmanız gereken yerdir.Heal bölümündeki 35 skill pointle
açılan skill buna örnektir.
HPSmartPct= 100 Botun, heal skilini,
buraya girdiğimiz değer doğrultusunda,ne zaman kullanması gerektiğine
kendisi karar verdiği bölümdür. Ne zaman heal yapacağına bir formülle
karar veriyor kobot.
(Toplam HP) ********* (heal skillinin heal miktarı) * (SmartPct değeri)/100 = heal yapma limitimizi belirtiyor. mesela toplam hpmiz 10000, 1920 heal ayarlı ve
HPSmartPct= 100 ayarlı, bu durumda
[10000 - 1920*100/100] = 8080 olur. yani canımız 8080 olunca hemen heal basar ve 10k yapar tekrar.
HPLimitPct= 70 (1-100 arası değişir) burada canlar yüzde kaç olunca heal atmasını istiyorsak onu giriyoruz,
üstteki formüle göre daha basit bir ayar. yüzde 70 ayarlarsak birinin
canı yüzde 70 olmadıkça heal yapmaz.
[AutoPot]
AutoHP= 0
AutoMP= 0
HPSmartPct= 100
HPLimitPct= 50
HPPotItemID= 0
HPPotItemID= 389014000
MPPotItemID= 389020000
MPLimit= 100
Bu kısımda kobotun ihtiyaç halinde otomatik pot basması için gerekli ayarları yapacağız.
AutoHP= 0 (1=Aktif, 0=İnaktif) Oto Can potu basma özelliğini açıp/kapatır.Eğer açıksa hangi potu kullandığımızıda belirtmemiz gerekiyor.
AutoMP= 0 (1=Aktif, 0=İnaktif) Oto Mana potu basma özelliğini açıp/kapatır.Eğer açıksa hangi potu kullandığımızıda belirtmemiz gerekiyor.
HPSmartPct= 100 bu ayar yukarıda
healer bölümündeki gibi , buraya girdiğimiz değer doğrultusunda,ne
zaman pot basacağına kendisinin karar vermesini sitediğimiz burumlarda
kullanıyoruz. Formülü aynı kullandığımız pota ve bu değere göre
istediğimiz zaman pot bastırabiliriz.
(Toplam HP) ********* (pot heal miktarı) * (HPSmartPct değeri)/100 = pot basma limitimizi belirtiyor. HPLimitPct= 50 (1-100 arası değişir) Burada ise sadece basit bir yüzde cinsinden değer ile ne zaman pot basmasını gerektiğini belirlediğimiz yerdir.
HPPotItemID= 389014000 kullanacağımız
Can potunun item ID numarasını girmemiz gereken yerdir.ibex ve crisis
potlarınıda kullanabilirsiniz. Verdiğim skilldb.txt dosyasında premium
pot kodları dahil tüm kodları bulabilirsiniz.
MPPotItemID= 389020000 kullanacağımız
Mana potunun item ID numarasını girmemiz gereken yerdir.ibex ve crisis
potlarınıda kullanabilirsiniz. Verdiğim skilldb.txt dosyasında premium
pot kodları dahil tüm kodları bulabilirsiniz
MPLimit= 100 burada mana değerimiz
kaça gelince mana basmasını istiyorsak o değeri giriyoruz, mesela
burası 1200 yaparsak manamız 1200 olunca kodunu girdiğimiz potu basar
hemen.
RPR sistemini anlatmadan önce commands bölümünü anlatmakta fayda var
diye düşünüyorum çünkü rpr ile alakalı önemli bir durum var burada
[Commands]
Enabled= 1
Cmd00= "add"
Cmd01= "accept"
Cmd02= "togglebot"
Cmd03= "town"
Cmd04= "magic"
Cmd05= "follow"
Cmd06= "kick"
Cmd07= "pass"
Cmd08= "recast"
Cmd09= "locmeh"
Bu kısımda karakterimizin ,başka bir karakterden chat yoluyla konrtol
edilebilmesi için bazı komutları devreye sokuyoruz yada devre dışı
bırakıyoruz.Başka bi karakterden kendi karakterimizi kontrol edebiliyor
ve bazı temel işlemler yaptırabiliyoruz.
Enabled= 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) Bu komut sistemini bu satırla devreye sokuyoruz. Eğer
Enabled= 0 yaparsak karakterimiz hiç bir komutu algılamayacaktır.
NOT: Bu bölümdeki tüm komutlar için
Friend listesinde olma ve Enabled= 1 olma şartı vardır.Yoksa bunların
hiçbirini kullanamazsınız.Autoparty(friedn list) listemizde olmayan hiç
kimsenin yazdıklarını yapmaz. Cmd00= "add" Bu satırda tırnak içine
yazdığımız kelimeyi Friend listemizdeki(daha sonra değineceğim)
herhangi birisi (pm, normal chat,clan chat ,shout hiç farketmez) bize
yazarsa o kişiye party invite gider yani party daveti yollanır.
Üstünü basa basa söylüyorum Friend listemizde olması gerek bu kişinin
,eğer böyle olmasaydı önüne her gelen add yazar girerdi partye.Ama
yabancı birini partye de alabiliriz.Friend listemizdeki bir kişinin
referansı ile oluyor bu işlem diyelimki
Karakter1, party başkanı ve commands kısmı
Enabled=1.
Arkadas1, friend listemizdeki bir arkadaşımız,
Yabanci1 ise daha önce hiç görmediğimiz lisitemizde olmayan bir yabancı olsun.
Yabanci1 karakteri "add" yazarsa partye giremez.
Arkadas1 "
add" yazarsa girer partye.
Arkadas1 adlı karakter "
add Yabanci1" yazarsa yabanciyada party daveti yollanır.
Tırnak içindeki kısmı kendi isteğimize göre düzenleyebiliriz ama unutulmaması gereken nokta
Cmd00 değeri party invitation değeridir.
Cmd01= "accept" bu komut ile party teklifini kabul ettiririz.commands kısmı
Enabled=1 olan ve friend listesine bizi ekleyen bir kobot kullanıcısına party
daveti yollarsak, normalde davet beklemede kalacaktır ne reddedecektir,
nede kabul edecektir ama "
accept" yazarsak kabul edecektir.
Cmd02= "togglebot" bu komut ile botu açıp/kapattırabiliriz.
Cmd03= "town" bu komut ile town atırabiliriz.
Cmd04= "magic" bu komut ile (partyde olan)kendimizi yada başkasını tp ettirebiliriz."
magic" yazdığınız an çeker sizi yanına.Örneğin partydeki bir karakter townda kalmış, "
magic TowndakiKarakterID" yazdığımızda çeker onu yanına. partydekilerin ID numaralarını botu durdurup
CTRL+Num4 ile öğrenebilirsiniz.
Cmd05= "follow" bu komut ile takip ettirebiliriz kendimizi."
follow" yazdığınız an artık sizle ölüme bile gelir o
yada başka birisini takip ettirebilirsiniz
"
follow TakipEdilecekKişininID" şeklinde çalıştırabilirsiniz.
Cmd06= "kick" bu komut ID ile birlikte kullanılır.ID no ile birlkte kick yazarsanız ID nosunu veridğiniz kişiyi partiden atar.
Cmd07= "pass" bu komut ID ile birlikte kullanılır.ID no ile birlkte pass yazarsanız ID nosunu veridğiniz kişiye partiyi devreder.
Cmd08= "recast" bu komut ile partye verdiği
skilleri yeniden vermesini sağlayabilirsiniz.Priestinize recast yazdnız
diyelim herkesin BUFF ACsini baştan verir.Tabi priestte commands kısmı
Enabled= 1 olmak kaydıyla
Cmd09= "locmeh" bu komutu yazdığınız an size pmden kordinatını söyler.
NOT: bu komutların tümünü tırnak içnideki kısımları isteğinize göre değiştirerek, düzenleme yapabilirsiniz. örnek: Cmd04= "magic" yerine
Cmd04= "tp" şeklinde değiştirirseniz magic yerine,tp yazınca çeker
[AutoParty]
Enabled= 1
Name00 = TheNextEpisode
Name01 = Eirador
Name02 = 01Mert01
Name03 = Profonix
Bu kısım ismindende anlaşılacağı gibi oto parti listesi ve Friend listesidir.
Enabled= 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) bu ayar ile lsitemizde adı bulunanlara otomatik party daveti yollamaktadır.Görür görmez davet yollar.
Eğer bu ayar
Enabled= 0 olursa gördüğünde otomatik davet yollamaz ama, commads kısmımız
Enabled=1 ise add yazarak girebilir partye.Bu kişinin bu listede olması şarttır
yada bu lisitede olan kişi başkasını partye alabilir.Daha doğrusu komut
yoluya aldırabilir.
Name00 = TheNextEpisode bu değerler
Arkadaşlarımızın Nickleridir.Comman ile charı kontrol etmesinde sakınca
olmayan kaç kişi varsa hepsini bu listeye eklemeliyiz.
Dikkat etmemiz gerek nokta büyük küçük harf duyarlılığıdır. Karakteri
seçip F11 yapın adını direkt kopyalayıp buraya yapıştırın.Aksi halde Tp
edilememe gibi sorunlar çıkabiliyor.
NOT: listeye en fazla 32 kişi ekleyebiliyoruz Name00-Name31 arası değişmektedir. zaten kimse bu kdr eklemez
[RepairRoute]
Action00 = town
Action01 = escape
Action02 = coord : 818,481
Action03 = coord : 884,478
Action04 = chat : magic
Bu kısımda RPR rotamızı belirliyoruz.Kobotun en çok sorun yaşanan kısmı
burasıdır.Burayı iyi öğrenirsek hapiste bastonla kekoların kafasına
vurmak zorunda kalmayız
Bildiğiniz gibi eskiden olduğu gibi dağ taş dere tepe dümdüz rprye
gidemiyoruz, onun için rotamızı nokta nokta belirtmemiz gerek.Adım adım
yapacaklarını tanımlayarak sağlıklı bir şekilde rpr yapıp,
alışverişimizi yapıp slotumuza geri dönebiliriz.
Burada
Action00, Action01, Action02,... şeklinde sırasıyla her satırda bir adımımızı tanımlıyoruz.kobot bu Action'ları sırayla işler
Action00dan başlar uygulamama, o bitince bir sonraki
Action01e ve sırayla hepsini işler.biri bitmeden biğerine geçmez.
(Mageye tp yapması için yazı yazma bir
işlemdir, bu tp isteme yazısını yazdıktan sonra varsa eğer diğer işleme
direkt geçer, magenin çekmesini beklemez.Yani mageniz DC olmuşsa hapse
düşebilirsiniz bu durumda) Action00, Action01, Action02,... Bu
isimlendirme çok çok önemlidir eğer sırayla düzgün isimlendirmezsek rpr
rotası yerine hapis rotası hazırlamış oluruz.İsimlendirme
Action01 ile değil
Action00 ile başlar, kobotta tüm listelerde herşey
0 ile başlar.Aklımızda bulunsun, buy lisitesi, sell listesi, friend
listesi, blacklist, skill listesi felan hep 0-1-2-3 diye ilerler.1 ile
başlatırsak sorunlarla karşılaşabilriz.
NOT: eskiden RPRde NPClerden
faydalanabilmek için npcninID numrasını felan girmemiz
gerekiyordu,tekrar ediyorum kobotta artık bu iş için ID felan
girmiyoruz npcnin yanında ise kendisi gerekli işlemleri yapıyor. Burda kullanabileceğimiz başlıca komutlar şunlardır.
town ---------------------> town atmaya yarar. (
örnek: Action00 = town)
escape --------------------> gate atmaya yarar. (
örnek: Action01 = escape) Ne işe yarar bu escape.Mesela Asgaya gittiniz yada dodaya orda bir kapı gibi bir nesne vardır.Ona sağ tıkladığınızda "
Would you like to designate this place as you re-spawn point?"diye sorar.Evet dediğiniz taktirde, ölünce press ok yapınca orda doğarsınız artık.Burası sizin
Re-Spawn noktanızdır artık.Gate skili normalde towna ***ürür sizi ama artık buraya getirecek.
Diyelimki labiada rpr yapmak istiyorsunuz, town uzak kalıyor.Mageniz
yada priestiniz ile gate attığınızda eğer seçmişseniz re-spawn noktası
olarak orayı,hemen labiaya teleport olacaktır.Bu gibi durumalrda işinize
yarayabilir.
NOT:Magenin ESC skilini kullanmaz, Gate skilini kullanır. coord : , ----------> x,y kordinatına gider.(
örnek: Action02 = coord : 818,481)
bulunduğunuz yerden bu yazdığınız kordinata dümdüz gitmeye çalışır
kobot. onun için arada wallhack istismarı yapacağınız bir yer olmamasına
dikkat edin yoka hapsi boylarsınız.
chat : magic --------------> party chatten
magic yazar, magic yerine istediğinizi yazabilirsiniz magic olması
şart değildir.Command kısmında tp etmesi için "magic" yazılı olduğu
için buraya magic yazdık.O tırnaklar içindeki değerler neyse bizi onlar
tp yaptırır.
Birde Bunu yazınca partide kobot kullanan, commands kısmı açık, mage varsa bizi yanına çekecektir.
repair ---------------------> en yakınındaki npcden rpr yapacaktır.NPCnin Sağ tıklayınca açbileceği uzaklıkta olması gerekmektedir.
store ----------------------> En yakındaki
sundries yada potçudan alış veriş yapmasına yarar, bunun için buy ve
sell lisitelerinde gerekli itemlerin tanımlı olması lazım,yoksa neyi
alacak neyi satacak nerden bilsin.
gate : 4003,215 -----------------> kodunu yazdığımız yere kapıdan geçer.ilk sayı kapının ID numarasıdır botu kapatıp, kapıyı seçin ve
CTRL+Num5 yaparsanız Kapınıın ID kodunu bot penceresinde görürsünüz. ordaki ID
numarasını yazıyoruz sonra virgül koyup gideceğimiz yerin kodunu
yazıyoruz.
örnek: (
gate : 4003,215) burda
4002 geçiş yapacağımız kapının ID kodu,
215 ise geçiş kodumuz.(
EMC--> Doda= 215)
Kapılarla tüm gidilebilecek yerlerin ayrı ayrı geçiş kodları
vardır.Kodları size verdiğim skilldb.txt dosyasında bulabilirsiniz.Yada
botu durdurup kapıya sağ tıkladığınızda bot penceresinde o kapıdan
gidebileceğiniz heryerin kodunu görebilirsiniz.Ama bir kaç tane örnek
olması açısından yazacağım.
| Orjinal Boyutunda Açmak İçin ( 720x499 ve %3$sKB ) Buraya Tıklayın |
Uploaded with ImageShack.us
211 ElMorad->Asga (NOT: bu kod
sadece EMCden asgaya gidiş için geçerlidir, örneğin dodadan asgaya yada
labiadan asgaya gitme kodu farklıdır.emc-->asga ile asga-->EMC
farklı iki koddur.)
212 ElMorad->KallugaV
213 ElMorad->RonarkL
214 ElMorad->Moradon
215 ElMorad->Doda
216 ElMorad->EslantG
217 ElMorad->Ardream
218 ElMorad->RonarkB(diğerleri için skilldb.txt dosyasına bakın)
örnek: (A
ction05 = gate : 4002,215 ) yazarsak
Action05 in sırası gelince kapıdan dodaya geçer, bunun için EMCde olmanız gerek
çünkü kod EMCden doda kodudur. ve kesinlikle kapının yanında olmanız
ve geçebilecek kadar paranız olması gerekmektedir.
Action05e
gelmeden önce diğer Actionlar ile kapının yanına charı getirmiş
olmanız gerekiyor.Sağ tıklayınca kapı menüsünü açabilecek uzaklıkta
olması gereekiyor.
Bir kaç tane örnek RPR rotası yazacağım.
örneğin Eslantta sg slotundasınız.Partinizde kobotlu magenizde var
[RepairRoute]
Action00 = town
(ilk olarak town atıyoruz)Action01 = coord : 502,566
(Eslant towndaki sundriesin yanına gidiyoruz)Action02 = store
(Alış-veriş yapıyoruz)Action03 = repair
(RPR yapıyoruz)Action04 = chat : magic
(Mageye bizi çekmesi için komut yolluyoruz ve bizi çekiyor)Action05 = coord : 222,163 (
Mage çektikten sonra slotun içinde istediğimiz bir noktaya geçiyoruz) Action05i yazmazsak magenin TP yaptığı yerde durur ordan atack yapmaya
devam ederiz.Ama mageden biraz ayrık durup slot içinde istediğim noktada
durmasını istiyorum onun için tp sonrası bir Action daha kullandım.
Bu şekilde mükemmel gibi gözükmektedir ama Mage DC olursa Action04 ü
yapıtıktan sonra Action05e geçeceği için towndan Action05deki kordinata
gitmeye başlayacaktır (
222,163).Mage bizi
çekmediği için şu anda hala towndayız ve Action05deki kordinata gitmeye
çalışıyor karakterimiz, dağ taş dere tepe dümdüz gidecektir ve hapse
düşecektir.Onun için aynı slot için magesiz şekili nasıl yapılıyor onuda
görelim.
[RepairRoute]
Action00 = town
(ilk olarak town atıyoruz)Action01 = coord : 501,566 (
Eslant towndaki sundriesin yanına gidiyoruz)Action02 = store
(Alış-veriş yapıyoruz)Action03 = repair
(RPR yapıyoruz)Action04 = coord : 360,134
(Slota gidene kadar wallhack ihlali yapmadan 3 nokta belirledim.sırayla gidiyorum)Action05 = coord : 293,111
(ilk noktadan sonra bu ikinci noktaya geliyoruz)Action06 = coord : 213,170
(ikinci noktadan son noktamıza yani slota dönüyoruz hiç wallhack kullanmadık)
| Orjinal Boyutunda Açmak İçin ( 658x732 ve %3$sKB ) Buraya Tıklayın |
Uploaded with ImageShack.us
NOT: Alış-veriş yapmak zorunda
değilsiniz.Bu durumda store kodunu kullanmak zorunda değilsiniz.Sadece
rpr yapıp gidebilirsinizde, ama NoItem,IfStacked,IfStuffed,NoMana,NoHealt gibi Escape
ayarlaları ile belirli itemeler bitince yada üstmüz dolunca felan
sundriese gitmesini istiyorsanız RPR rotasında store kodlarının
olmasında fayda var.Örneğin NoItem escape ayarını kullandınız ve NoItem= 01000000
şeklinde yaptınız yani Skill kullanmak için gerekli olan itemlerden
herhangi birisi biterse wolf, arrow vs. rpr rotasını icra etmesini
ayarladık.Hemen geldi rpr yaptı buy kısmında ayarlardığımız itemleri
aldı(store kodu sayesinde) ve slotuna geri döndü. Asga Grellerde kasıyorsunuz diyelimki,partide mage yok.(Tüm özellikleri kullanmaya çalıştım burda.)
[RepairRoute]
Action00 = town
(ilk olarak town atıyoruz)Action01 = coord : 1601,394
(potçuya gidiyoruz)Action02 = store
( alışveriş yapıyoruz)Action03 = coord : 1619,366
(sundriese gidiyoruz)Action04 = store
(alışveriş yapıyoruz)Action05 = repair
(rpr yapıyoruz)Action06 = town
(kapıya hızlı gitmek için tekrar town atıyoruz sundriesten)Action07 = coord : 1590,416
(kapıya yaklaşıyoruz)Action08 = gate : 4003,211
(emcden asgaya geçiyoruz kapı ile)Action09 = coord : 1634,1442
(Asgadaki rampanın üst kısmına gidiyoruz)Action10 = coord : 1655,1483
(Rampadan aşağı iniyoruz)Action11 = coord : 1741,1517
(grellerin kapısına doğru gidiyoruz)Action12 = coord : 1868,1467
(grellerin kapısından slottaki yerimize gidiyoruz) RPR de dikkat etmemiz gereken nokta,hiç dağ üstünden geçmeden normal
yollardan slota dönüyoruz. yani slottan direkt npcnin kordinatını
yazarsak direkt düz gitmek isteyeceği için aradaki dağların üstünden
geçer hapse düşer.Onun için her zaman böyle dolaylı gideceğiz
NPClere,dönüşümüz yine aynı şekilde...
NOT: Duvarlardan geçebilirsiniz, duvardan
geçince hapse düşmezsiniz ama dağcılık gibi bir hobiniz varsa,
üstünüzde bolca mana potu bulundurun
[Buy]
Item000 = 391010000, 9998, 255000
Item001 = 370004000, 75, 255000
Item002 = 389020000, 100, 253000
Bu kısım otomatik satın alınmasını istediğimiz itemleri belirttiğimiz
yerdir.mesela arrow, wolf,pot gibi itemler sık sık tükendiği için
bunları almamız gerekmekte.
Item000 = 391010000, 9998, 255000 [item alma no]=[item Id kodu],[alınmasını istediğimiz miktar],[Satın alınacak npcnin store ID kodu] Burada alınmasını istediğimiz itemlerin ID kodlarını
Item000 dan başlayarak
Item001,Item002 ... şeklinde tek tek karşılarına yazıyoruz.Daha sonra virgül koyup yazdığımız sayı(Item000 = 391010000,
9998, 255000), o itemden kaç tane almak istediğimizi belirtir, en sonda virgül koyup yazdığımız sayı(Item000 = 391010000, 9998,
255000),
o itemi satın alacağımız npcnin Store ID kodudur.Her npcde her item
olmadığı için kobot itemi nerden alacağını bilmek zorundadır.Hiç bir
haritada hiç bir serverda değişiklik göstermeyen o npcnin ne sattığını
belirten bir bilgi olması lazım bize işte Store ID kodları burda devreye
giriyor.Store ID kodları her yerde her şartta aynıdır. bize en çok
lazım olanları bilmemiz gerekiyor
255000 Sundriesin store ID kodudur,
253000 ise potçunun
store ID kodudur.Diğer elbise veya armor satan npclerinkide
değişiktir.Ama oyundaki tüm Sundrieslerin 255000 , ve tüm potçuların
253000 store Id koduna sahip olduğunu unutmayın.
örnek: Item000 = 391010000, 9998, 255000 burada Sundriesten 9998 tane ok olmaya ayarlanmış fakat her gittiğinde
bu kadar almaz, burda yazan sayıya tamamlar her zaman. Diyelimki
inventoryde 8998 tane arrow var, bu şekilde ayarlı olduğu için bu sayıyı
9998e tamamlar ve 1000 tane alır gider. bu her defasında çantamızdaki
ok sayısına göre değişir. bazen 300 alır bazen 500 bu duruma
şaşırmayın.
| Orjinal Boyutunda Açmak İçin ( 1173x588 ve %3$sKB ) Buraya Tıklayın |
Uploaded with ImageShack.us
NOT: StackLimit=199 ise ok veya pot
sayımızı 199dan fazlasını almaz, yeterli kadar ok alabilmek için
StackLimit=9999 yapın, ok almadan geri dönüyorsa burayı kontrol edin. Item002 = 389020000, 100, 253000 mesela bu satırda potçudan 1920lik mana potlarından 100 tane almaya
ayalamışız, her defasında pot sayımızı 100e tamamlayacaktır.
NOT: bunlardan faydalanabilmek için rpr rotasında gerekli npclerin yanına gitme ve store kodları eklenmiş olmalıdır. örnek RPR sistemi (EMC town)
[RepairRoute]
Action00 = town
(Town attık)Action01 = coord : 1601,394
(potçuya gidiyoruz önce çünkü daha yakın) Action02 = store
(alış-satış yaptık, bu kodu yazmazsanız pot almadan geri gider)Action03 = coord : 1619,366
(şimdi biraz ilerdeki sundriese gidiyoruz)Action04 = store
(alış-satış yaptık)Action05 = repair
(rpr yaptık) Action06 = chat : magic
(mageye tp isteğinde
bulunduk, magede kobot ayarlı olduğunu varsayıyorum otomatik çekecektir
bizi, inşallah, heralde,galiba ,sanırsam [Sell]
Item000 = 379201000,1
Item001 = 180810000
Item002 = 190810000
Item003 = 150710000
Item004 = 155910000
Bu kısım otomatik satılmasını istediğimiz itemleri tanımladığımız
bölümdür.Bu listedeki itemleri sattırabilmeniz için bir önceki bölümde
gördüğümüz rpr rotasını belirlediğimiz yerdeki 'Action'lar arasına
mutlaka "store" kodunu eklememiz gerekiyor aksi halde gider ama sadece
rpr yapar geri döner.
Yani şu şekilde;
[RepairRoute]
Action00 = town
Action01 = coord : 501,566
Action02 =
store (Alış-veriş yapıyoruz)Action03 = repair
Action04 = coord : 360,134
Bu şekilde kullanırsak, ve o kastığımız slotta çıkan itemleri listemize
eklemişsek her rprye gittiğinde üstünüde satarak boşaltır.(Sadece
listedekileri satar)
Üstümüz dolunca satması için
IfStuffed= 01000000 NOT:rpr rotasını uygulama hanesi mutlaka 1
olmalıdır ve inventorydeki satılmasını istediğimiz itemler burdaki
[Sell] listemizde ekli olmalıdır yoksa satmadan geri döner. Herhangi bir itemden belirli sayıyı (
StackLimit) aşınca satmaya gitmesi için
IfStacked= 01000000 olmalıdır.
NOT:rpr rotasını uygulama hanesi mutlaka 1
olmalıdır ve inventorydeki satılmasını istediğimiz itemler,burdaki
[Sell] listemizde ekli olmalıdır yoksa satmadan geri döner.