Pvp server 1299,Koxp,Metin2,Mt2,Tanıtım,Hile,Paylaşım,2018 Pvp server 1299,Koxp,Metin2,Mt2,Tanıtım,Hile,Paylaşım,Hack, ,Acme,saoc,Knightonline,Myko,Çinko,Tbl,2018 |
|
| Han Savaşları Savaşlar | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
koxpcu
Mesaj Sayısı : 6576 Rep Puanı : 19086 Rep Gücü : 42 Yaş : 37 Nerden : ist şişli
| Konu: Han Savaşları Savaşlar Salı Ocak 04, 2011 6:30 pm | |
| Saldırganlar, öncelikle saldırılan köyü savunan askerlerle savaşırlar, köye ait askerler kaybederse, köyde destekte olan askerlerle savaşılır, onlarda kaybederse köydeki hammaddeler saldıran kişi tarafından ele geçirilir. Beraberlik durumunda da hammaddeler saldırana geçer. Karakteristikler
Tüm birimlerin sahip olduğu özellikler şöyle sıralanabilir:
- binalara karşı güç (sadece sur için geçerlidir, diğer binaların
seviyelerini düşürmek, binalara karşı güç olarak ölçülmez, her savaşın başında şans olarak belirlenir)
- süvarilere karşı güç
- piyadelere karşı güç
- okçulara karşı güç
- kuşatma makinalarına karşı güç
- sağlık
Sur
Onun büyük gücü sayesinde, saldıranın birimleri gruplar haline bölünmez, ancak o yıkıldığında herşey normale dönmektedir. Bir örnek vermek gerekirse – sur'un 5000 sağlığı var ve sizede bukadar büyük hasar verecek bir grup ünite yok.Verilecek olan hasar, askerler tarafından gelecektir(örneğin 1500 tatar okçulardan + 500 kısa menzilli okçulardan hasar = 2000 hasar) bu saldırının ardından sur'da 3000 sağlık kalacaktır. Bu da demektir ki bir sonraki saldırıda sur'un sağlığı 3000 olacaktır ve de tüm sağlığı bitene kadar hasar vermeye devam edecektir. Saldırı Düzeni
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Saldırı düzeni- oyunumuzdaki özel seçeneklerden birisi. Her birim, savaş anında, kullanıcının önceden ayarladığı şekilde bir saldırı düzenine sahip. Bu düzeni ayarlamak için Askeriye(Ordu)’den “Saldırı Düzeni” seçeneğini kullanabilirsiniz. Bu seçenek online olmadığınız sürece de aktif durumda olacaktir.Yapacağınız taktiksel düzen size saldırılarda ve savunmalarda avantaj yada dezavantaj sağlamanızı sağlayacaktır. Bir düzen yapmak için dilediğimiz birimin üstüne tıklayarak onu alttaki yön butonları ile sağa sola sürükleyerek gereken yere koyabiliriz. Yaptığınız her düzenlemeyi saklayabilir ve istediğiniz anda herhangi birini kullanabilirsiniz. Saldırı sırasında kullanabileceğiniz 4 sıraya sahipsiniz.Savunma halindeyken 5 sıraya sahipsiniz çünkü askerlerinizin önünde birde SUR’a sahipsiniz.Varsayılan oyun düzeninde 4. sıranız boş durumdadır.Ancak siz bunu dilediğiniz şekilde değiştirebilirsiniz.Eğer ilk sıranız boşsa, savaşta ikinci ve üçüncü sıradaki askeri güçleriniz karşı koyacaktır yada saldıracaktır.Boş sıra düzeni mantığı, sadece düşmanı kendinizden uzak tutmanız konusunda yardımcı olur.Boş satırlar herhangi bir hasar almamaktadır, tüm saldırı düzenlerinde de saldıran kişi ön sırayı hesaplar bu yüzden savunan kişide ön sıra boş olduğu takdirde hasar azalmış olur. Ordu sıralaması ne işe yarar?Farzedin ki ordunuzdaki uzak ve yakın okçular 4. sırada. Saldırı yapan kişi, sizin ön sıranıza saldıracağından, arka sıranızdaki okçularınız saldıran kişiye büyük zararlar ve sizede en az zarar almanızı sağlamaktadır.Savaş stratejisi oyunda çok önemlidir. Oyunun profesyonel seviyede olmasını sağlayan ince seçeneklerden biriside budur. Eğer ki okçularınız ön sırada olsalardı ve piyade askerleriniz ve süvarileriniz arkada olsa idi boş yere okçularınızı heba edecektiniz.En büyük uzaklığı olan birimler ise ağır ekipmanlar olan Katapult (Büyük Mancınık), Büyük sehpalı yay ve balistik ok'tur.Bu birimlerin 5 menzili vardır ve eğer 4. sıraya koyarsınız rahatca düşmanın 1. ve 2. sırasına vurabileceksiniz (büyük olasılık bunlar Sur ve piyade birimleri olacaktır).Ön sıralarda olduklarını farzedersek, çok kısa süre içinde savaşta heba olacaklardır. Sonuç Olarak “Saldırı Düzeni” oyundaki en önemli kazanma etkenlerinden birisidir.
Saldırı sırası
Askerlerinizin saldırı sırası aynı değildir.Savaş sırasında, ilk vuruşları, en büyük menzili olan birimler yapar. Kolay bir sistem. Bunları sıralamak gerekirse:
- 1. Kuşatma Makinaları (ağır ekipmanlar)
- 2. Okçular ve Sur
- 3. Süvariler
- 4. Piyadeler
Diğer bir deyişle: Eğer kuşatma makinalarına sahipseniz, kuşattığınız köyün sur'u birimlerinize dokunmadan önce, onu yıkabilir, ardından da yayan askerlerle daha farklı stil kullanarak saldırı yapabilirsiniz. Bir saldırı anında veya savunmada, bir sıranızı kaybettiğinizde(örneğin Sur), saldırı düzeniniz bir sıra öne geçecektir, misal 2.sıra kaybedilirse 3.sıra 2.sıranın yerine geçecektir. Savaş Sırasında Okçular Ne Kadar Etkili Ve Dağılımları Nasıl Oluyor?
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Eğer çok fazla okçuya sahipseniz, saldırı ya da savunma sırasında kendinize daha fazla hedef belirleyebilirsiniz. Bu, oyundaki tüm üniteler için geçerlidir – eğer tek türde çok fazla üniteye sahipseniz, bu üniteler gruplar haline bölünür ve düşmanın farklı türde askeri birimlerine hedef alır. Gruplara bölmeyen tek ünite, duvardır. Duvar, rasgele şekilde 1., 2. veya 3. sıradan başlangıçta seçilen ordunun bir ünitesine vurur: Diyelim ki 800 okçuya sahipsiniz- Onlar 4 gruba ayrıldılar, 200,150,230 ve 220. Daha sonra bu gruplar, saldıracağı hedefi belirler. Farzedin ki sizin okçularınız 5.alana saldırıyorlar. Tabiî ki de atılan tüm okların hedefi bulması gibi bir durum söz konusu değil. Hedefleri 1 den 9 a kadar numaralandırdığımızı düşünelim. Diyelim ki okçuların çoğu 5'e hedef aldı, ancak tüm gurubun okçuları, hedefi vurmaları imkansızdır.Mesela 2 kişi 3'ü vurur, 1 kişi 6'yı vurur, 4 kişi 8'i vurur ve 3 kişi 9'u vurur.Sonuç olarak her okçunun attığı hedefi bulmak zorunda değildir.(verilen sayılar sadece örnek amaçlıdır). Savaş Analizi
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Şimdi büyük savaşlardaki düzeni anlamanız için size yardımcı olacağız. Raporun en üstünde saldıranın veya savunanın ismini levelini ve kordinatlarını görebilirsin ve burada 2 oyuncununda yetenek seviyeleri tablo şeklinde size verilmiştir.Tam olarak yeteneklerin oyundaki yüzdelerini görebilirsin.Bir diğer yenilik ise düşmanının yetenek bilgilerini görebilmenizdir(seviyesi,yüzdesi). [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Tablonun ardından savaş alanına gönderdiğiniz üniteler gelir.Bu üniteler Liderlik özelliğine bağlıdır.En büyük fark %40 tır, bunun en kötü senaryodaki anlamı %40 ihtimalle ordunuz sizi terkedebilir (nüfus olarak değil sayı olarak sayılır.).Eğer karşınızdaki özel ünitelerden Davulcu ve %40 liderlik özelliğine sahipse bu mümkün olur.Muhtemelen Liderlik özelliğinin oyundaki en gerekli yeteneklerden birisi olduğunu anladınız Şavaş sırasında kaçan birimler kalenize geri dönmez ve onlar için hiç bilgi almazsınız. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Savaş kendiliğinden başlar.Grafiksel olarak gösterilmiş, saldıranın ve savunanın birimlerini görebilirsiniz.İki ordu da "Sur" ile ortadan bölünmüştür.Fare ile herhangi bir birimin üzerine geldiğinizde, onun sayısı ve istatistikleri için bilgi alabileceksiniz.Bu şeklin altında, özel birimlerin bonuslarını göreceksiniz.Baltalı-Savaşçı, Tevtonya Şövalyesi, Yeniçeri veya Huskarl bonusları, tur başlamadan önce, Tangra Kahini ve Rahip bonusları, tur sonunda aktif olur.Sonradan, turun ayrıntılı savaş analizi gelir - kim ve tam olarak nereye vuruş/atış yapmış.Analizden sonra gelen bölümde ise, tur sonrası iyileştirilmiş birimler gösterilir. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] İyileştirici yeteneğine sahip her oyuncu, bazı yaralı savaşçılarını iyileştirebilir.Sadece aynı türden yaralı üniteler iyileştirebilirsiniz.Mesela turda sadece "Mızraklı Piyade" kaybettiniz, sadece "Mızraklı Piyade" iyileştirebilirsiniz.Her "Tangra Kahini", iyileştirme şansını 0.1% ile (maksimum 4.0% kadar) ve her "Rahip" - 0.2% ile (maksimum 3.0% kadar) yükseltir. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Maksimum tur sayısı 12'dir.Rapor sonunda, savaş sonrası kazananın ünitelerini, veya savaş berabereyse, iki tarafın kalan ünitelerini görebilirsiniz.Ayrıca, savaş sonrası, istihkam için kalan kaynağı görebilirsiniz.Geriye (temizleme için) kalan kaynak, savaş sırasında ölen ünitelerin sayısına göre hesaplanır.Bu miktar, savaşta ölen üniteler için harcanan miktarın 10-15%'dır (mesela ölen üniteler için harcanan miktar her kaynaktan 10 000, istihkam için kalacak miktar her kaynaktan 1000-1500 arası olacaktır) .Yaralı askerlerin hesaplanması ise şöyle: Savaşta ölü sayılan askerlerin 10-15% yaralı durumdadır ve savaşamazlar.Bu askerleri istihkam sırasında iyileştirebilirsiniz. Burada önemli olan sayıdır, nüfus değil.Mesela savaş sırasında 100 "Ağır Süvari" ölmüş, bu 100 süvariden, temizleme sonrası alacağınız piyade miktarı 10-15 arası olacaktır(yani nüfus olarak hesaplanmıyor, çünkü ozaman 100 a.s. = 600 nüfus, bu da = 60-90 arası bir sayı). Elbette en son olarak da iki tarafın kazandığı deneyimi görebilirsiniz. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Eğer savaşta Soylularınız ölmezse ve savaş istediğiniz gibi gelişirse, (başka kale alma hakkınız var-daha fazla bilgi için "Akademi"'ye bakın) düşmanınızın sadakatini düşürebilirsiniz.Sadakat düşürme oranını, "Soylu" bilgisinde bulabilirsiniz.Eğer bir kalenin sadakat puanını 0'a indirirseniz, o kaleyi alabilirsiniz.Ancak, savunan kalesini Başkent olarak ilan ederse, o kalenin sadakatini 0'a indirseniz bile o kaleyi alamazsınız.Eğer saldırdığınız kalenin sadakatini 0'a indirmeyi başarırsanız, o kaleyi ele geçirdiğinize dair, rapor sonunda yazı göreceksiniz | |
| | | | Han Savaşları Savaşlar | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |
|