Şimdi zamanlı skiller kısmına geldik, İstediğimiz bazı skilleri belirli sürelerde basmasını istiyorsak bu kısmı kullanıyoruz.
Enabled= 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) ile bu kısmı aktif ediyoruz.
Enabled= 0 ile kapatmış oluruz, kapalı iken burdaki hiç bir ayara bakmaz kobot.
PartySupport= 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) bu kısımda kullandığımız skili tüm party üyelerine verip vermemeyi seçiyoruz.
örnek: rogue karakterimiz var, ve burda 10 dkda bir
swift basmasını istiyoruz .
PartySupport= 1 ise tüm party üyelerinede swift verir aksi halde sadece kendine kullanır bu skili.
NOT:Priest karakterlerin buff,AC gibi skilleri kulandıkları için bu değeri 1 yapmalarında fayda var.
NOT:Başka oyunculara dağıtılamayan skiller için problem çıkmaz, kobot
skili kontrol eder, eğer party desteği olan bi skill ise, o zaman
uygular diğer party üyelerine, değilse tek tek vermeye çalışmaz. TimeCorrection= 0 (1=Aktif, 0=İnaktif) skill recast yani tekrar uygulama sürelerini otomatik olarak tanır.
Diyelimki
wolf basıyorsunuz
120 sn bir wolfun süresi ve
121. sn tekrar wolf basmanız gerek, bu süreleri bilmiyorsanız
TimeCorrection= 1 yaparak hepsinin otomatik ayarlamasını sağlayabilirsiniz.
Faydayı bir özellik.
Skill0ID= 108030
Skill1ID= 108010
Skill2ID= 0
Skill3ID= 0
Skill4ID= 0
Skill5ID= 0
Skill6ID= 0
Skill7ID= 0
Skill8ID= 0
Skill9ID= 0 Buralara kullanmak istediğimiz zamanlı skilleri yazıyoruz.Wolf, swift,
hide, lupin, buff, ac ,fr,lr veya ts basma gibi skilleri buraya
yazıyoruz.
Timing0= 121
Timing1= 601
Timing2= 61
Timing3= 1
Timing4= 1
Timing5= 1
Timing6= 1
Timing7= 1
Timing8= 1
Timing9= 1 Buraya yukarıdaki yazdığımız skillerin sürelerini yazıyoruz.Sırasıyla
Timing0 değeri
Skill0ID değerindeki skilin süresidir.
örnek: Skill6ID= 108010 burda 6. skill değerimize
swift ayarladık o zaman
Timing6= 601 olmalıdır çünkü
601. snde bir yani 10dkda bir swift basabiliriz sadece.
Timing6 değerinde ne yazarsak
Skill6ID değerindeki
skili o kadar sürede bir uygulamaya çalışır, eğer olmuyorsa hata
verir.Sağ altta swift failed yazar onun için her skilin süresini doğru
girmemiz gerek.
swift ayarlıyken
Timing6 değerini 1
yaparsak her sn sw basmaya çalışır, buda botun daha seri aatck yapmasını
önler swiftle uğraşır her sn.Kobotta bazı satırlarda default olarak 1
yazılı ona dikkat edin.
Bu işin çözümü TimeCorrection= 1 yaparak skill sürelerini kobota bırakmaktır.O herşeyin en iyisini bulur ve yapar HTML-Kodu:
[Healer]
Enabled = 0
SmartPriest = 1
HealSkillID= 0
RezzSkillID= 0
CureCurseID= 0
CureDiseaseID= 0
HPSmartPct= 100
HPLimitPct= 70
Bu kısım Priestler için olan kısımdır.
Enabled = 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) bu satır ile bu bölümü etkin ederiz.Eğer priest değilseniz bu bölümü
mutlaka inaktif yapmalısınız yoksa hatalarla karşılaşırsınız.
NOT: Herkese heal var siz kendinize atmıyorsa isminizi parti listesinden en üste taşıyın. SmartPriest = 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) bu satır, akıllı priest modunu devreye sokup/çıkartmaya yarar.Bu moda
girince heal skillerinizi bota tanımlamanıza gerek kalmaz kendisi
otomatik hangi heal skilini kullanacağını bilir ve buff atacağı zaman
diyelimki 1500 buff undyingden daha faydalı geliyorsa, partydeki üyenin
HPsine bakarak undy mi yoksa 1,5k mı atacağına kendisi otomatik karar
verir.Kime ne zaman cure vereceğini ,hangi skili kullanacağına felan
kendi karar verir, herşeyi otomatik yapar.
NOT: AC gelmiyorsa eğer buffınızı silin ikisini birden tekrar atacaktır.
NOT: Eğer smart priest modumuz açıksa yani SmartPriest = 1 ise Healer bölümünde hiç bir ayar yapmamıza gerek yok.Herşeyi kendi yapacaktır.
NOT: Smart priestin dezavantajları da var arkadaşlar.Skilleriniz açık
olsalar bile 2000,2500 buffları kesinlikle kullanmıyor, sadece
timedskillde zamanı gelince basar onun dışında ya undy atar yada 1500.
350 acyide aynı şekilde oto atmıyor sadece timedskill olarak basar onun
dışında 300 ac atar. SmartPriest = 0 yaptığınızı varsayarak anlatmaya devam ediyorum ( ama kesinlikle smart modda oynamanızı tavsiye ediyorum.)
HealSkillID= 112536 Buraya kullanmasını istediğimiz heal skilinin ID numarasını yazıyoruz.
mesela buraya 960 heal skilinin kodunu yazarsak her ihtiyaç olduğunda
960 heal atar sadece, 240 heal işimizi görecek olsa bile 960 heal atar.
manayı fazla harcar yani.Smart modda kaç heale ihtiyaç varsa ona göre
heal atarak manadan çok tasarruf sağlar.Smart mod kullanın hiç burayla
uğraşmayın derim ben...
RezzSkillID= 0 Eğer rez skillerimiz açıksa buraya yazarak ölen party üyelerini
otomatik kaldırmasını sağlayabilriz.Hangi rez skilini kullanmak
istiyorsanız onun ID numarasını yazmalısınız.30 taş.10 taş yada 4 taş o
size kalmış ama smart mod ayarlarsanız o kendisi en uygun olanı seçer,
yani açık olan en büyük skili kullanır failed alırsa bir küçüğünü yine
başarısız olursa en küçüğünü kullanır, yinede başarasız olursa artık
millete üstüne niye taş almıyorsun diye fırça atma hakkına sahip
oluyoruz.bu arada yerde yatan adam kobot kullanıyorsa, siz kaldırdıktan
sonra atak yapmaya devam edebilmesi için
Continue = 1 yapmalı kendi kullandığı kobotta.Eğer bu şekilde değilse kaldırırsınız
öyle durur boş boş.Bırakın yatsın, dinlensin, kaldırmayın
NOT: Rez konusunda ufak bir hata var, bazen taş gidiyor adamdan ama adam kalkmıyor.(Nadir oluyor ama oluyor) CureCurseID= 212525 Burası cure skillerinin IDlerinin belirtildiği yer, birisi db malice
felan yerse buraya yazdığımız cure skilini uygular. grup cure skilini
yazarsanız, 1 kişi malice yese bile grup cure atar, mana çok gider
haliyle, Smart modda oynarsanız bu işleri kendisi otomatik yapar.
CureDiseaseID= 212535 burası da cure skili için bir bölüm ama buraya yazdığınız skill, harpy
gibi posion atan yaratıklar yada playerlerın attıkları posionlardan
kurtulmak için gerekli skili yazmanız gereken yerdir.Heal bölümündeki 35
skill pointle açılan skill buna örnektir.
HPSmartPct= 100 Botun, heal skilini, buraya girdiğimiz değer doğrultusunda,ne zaman
kullanması gerektiğine kendisi karar verdiği bölümdür. Ne zaman heal
yapacağına bir formülle karar veriyor kobot.
(Toplam HP) � (heal skillinin heal miktarı) * (SmartPct değeri)/100 = heal yapma limitimizi belirtiyor. mesela toplam hpmiz 10000, 1920 heal ayarlı ve
HPSmartPct= 100 ayarlı, bu durumda
[10000 - 1920*100/100] = 8080 olur. yani canımız 8080 olunca hemen heal basar ve 10k yapar tekrar.
HPLimitPct= 70 (1-100 arası değişir) burada canlar yüzde kaç olunca heal atmasını istiyorsak onu giriyoruz,
üstteki formüle göre daha basit bir ayar. yüzde 70 ayarlarsak birinin
canı yüzde 70 olmadıkça heal yapmaz.
HTML-Kodu:
[AutoPot]
AutoHP= 0
AutoMP= 0
HPSmartPct= 100
HPLimitPct= 50
HPPotItemID= 0
HPPotItemID= 389014000
MPPotItemID= 389020000
MPLimit= 100
Bu kısımda kobotun ihtiyaç halinde otomatik pot basması için gerekli ayarları yapacağız.
AutoHP= 0 (1=Aktif, 0=İnaktif) Oto Can potu basma özelliğini açıp/kapatır.Eğer açıksa hangi potu kullandığımızıda belirtmemiz gerekiyor.
AutoMP= 0 (1=Aktif, 0=İnaktif) Oto Mana potu basma özelliğini açıp/kapatır.Eğer açıksa hangi potu kullandığımızıda belirtmemiz gerekiyor.
HPSmartPct= 100 bu ayar yukarıda healer bölümündeki gibi , buraya girdiğimiz değer
doğrultusunda,ne zaman pot basacağına kendisinin karar vermesini
sitediğimiz burumlarda kullanıyoruz. Formülü aynı kullandığımız pota ve
bu değere göre istediğimiz zaman pot bastırabiliriz.
(Toplam HP) � (pot heal miktarı) * (HPSmartPct değeri)/100 = pot basma limitimizi belirtiyor. HPLimitPct= 50 (1-100 arası değişir) Burada ise sadece basit bir yüzde cinsinden değer ile ne zaman pot basmasını gerektiğini belirlediğimiz yerdir.
HPPotItemID= 389014000 kullanacağımız Can potunun item ID numarasını girmemiz gereken
yerdir.ibex ve crisis potlarınıda kullanabilirsiniz. Verdiğim
skilldb.txt dosyasında premium pot kodları dahil tüm kodları
bulabilirsiniz.
MPPotItemID= 389020000 kullanacağımız Mana potunun item ID numarasını girmemiz gereken
yerdir.ibex ve crisis potlarınıda kullanabilirsiniz. Verdiğim
skilldb.txt dosyasında premium pot kodları dahil tüm kodları
bulabilirsiniz
MPLimit= 100 burada mana değerimiz kaça gelince mana basmasını istiyorsak o değeri
giriyoruz, mesela burası 1200 yaparsak manamız 1200 olunca kodunu
girdiğimiz potu basar hemen.
RPR sistemini anlatmadan önce commands bölümünü anlatmakta fayda var
diye düşünüyorum çünkü rpr ile alakalı önemli bir durum var burada.
HTML-Kodu:
[Commands]
Enabled= 1
Cmd00= "add"
Cmd01= "accept"
Cmd02= "togglebot"
Cmd03= "town"
Cmd04= "magic"
Cmd05= "follow"
Cmd06= "kick"
Cmd07= "pass"
Cmd08= "recast"
Cmd09= "locmeh"
Bu kısımda karakterimizin ,başka bir karakterden chat
yoluyla konrtol edilebilmesi için bazı komutları devreye sokuyoruz yada
devre dışı bırakıyoruz.Başka bi karakterden kendi karakterimizi kontrol
edebiliyor ve bazı temel işlemler yaptırabiliyoruz.
Enabled= 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) Bu komut sistemini bu satırla devreye sokuyoruz. Eğer
Enabled= 0 yaparsak karakterimiz hiç bir komutu algılamayacaktır.
NOT:
Bu bölümdeki tüm komutlar için Friend listesinde olma ve Enabled= 1
olma şartı vardır.Yoksa bunların hiçbirini
kullanamazsınız.Autoparty(friedn list) listemizde olmayan hiç kimsenin
yazdıklarını yapmaz. Cmd00= "add" Bu satırda tırnak içine yazdığımız kelimeyi Friend listemizdeki(daha
sonra değineceğim) herhangi birisi (pm, normal chat,clan chat ,shout hiç
farketmez) bize yazarsa o kişiye party invite gider yani party daveti
yollanır.
Üstünü basa basa söylüyorum Friend listemizde olması gerek bu kişinin
,eğer böyle olmasaydı önüne her gelen add yazar girerdi partye.Ama
yabancı birini partye de alabiliriz.Friend listemizdeki bir kişinin
referansı ile oluyor bu işlem diyelimki
Karakter1, party başkanı ve commands kısmı
Enabled=1.
Arkadas1, friend listemizdeki bir arkadaşımız,
Yabanci1 ise daha önce hiç görmediğimiz lisitemizde olmayan bir yabancı olsun.
Yabanci1 karakteri "add" yazarsa partye giremez.
Arkadas1 "
add" yazarsa girer partye.
Arkadas1 adlı karakter "
add Yabanci1" yazarsa yabanciyada party daveti yollanır.
Tırnak içindeki kısmı kendi isteğimize göre düzenleyebiliriz ama unutulmaması gereken nokta
Cmd00 değeri party invitation değeridir.
Cmd01= "accept" bu komut ile party teklifini kabul ettiririz.commands kısmı
Enabled=1 olan ve friend listesine bizi ekleyen bir kobot kullanıcısına party
daveti yollarsak, normalde davet beklemede kalacaktır ne reddedecektir,
nede kabul edecektir ama "
accept" yazarsak kabul edecektir.
Cmd02= "togglebot" bu komut ile botu açıp/kapattırabiliriz.
Cmd03= "town" bu komut ile town atırabiliriz.
Cmd04= "magic" bu komut ile (partyde olan)kendimizi yada başkasını tp ettirebiliriz."
magic" yazdığınız an çeker sizi yanına.Örneğin partydeki bir karakter townda kalmış, "
magic TowndakiKarakterID" yazdığımızda çeker onu yanına. partydekilerin ID numaralarını botu durdurup
CTRL+Num4 ile öğrenebilirsiniz.
Cmd05= "follow" bu komut ile takip ettirebiliriz kendimizi."
follow" yazdığınız an artık sizle ölüme bile gelir o
yada başka birisini takip ettirebilirsiniz
"
follow TakipEdilecekKişininID" şeklinde çalıştırabilirsiniz.
Cmd06= "kick" bu komut ID ile birlikte kullanılır.ID no ile birlkte kick yazarsanız ID nosunu veridğiniz kişiyi partiden atar.
Cmd07= "pass" bu komut ID ile birlikte kullanılır.ID no ile birlkte pass yazarsanız ID nosunu veridğiniz kişiye partiyi devreder.
Cmd08= "recast" bu komut ile partye verdiği skilleri yeniden vermesini
sağlayabilirsiniz.Priestinize recast yazdnız diyelim herkesin BUFF
ACsini baştan verir.Tabi priestte commands kısmı Enabled= 1 olmak
kaydıyla
Cmd09= "locmeh" bu komutu yazdığınız an size pmden kordinatını söyler.
NOT: bu komutların tümünü tırnak içnideki kısımları isteğinize göre değiştirerek, düzenleme yapabilirsiniz. örnek: Cmd04= "magic" yerine
Cmd04= "tp" şeklinde değiştirirseniz magic yerine,tp yazınca çeker
HTML-Kodu:
[AutoParty]
Enabled= 1
Name00 = TheodoreMaxwell
Name01 = DeliPriest
Name02 = DeliWarrior
Name03 = DeliDumrul
Bu kısım ismindende anlaşılacağı gibi oto parti listesi ve Friend listesidir.
Enabled= 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) bu ayar ile lsitemizde adı bulunanlara otomatik party daveti yollamaktadır.Görür görmez davet yollar.
Eğer bu ayar
Enabled= 0 olursa gördüğünde otomatik davet yollamaz ama, commads kısmımız
Enabled=1 ise add yazarak girebilir partye.Bu kişinin bu listede olması şarttır
yada bu lisitede olan kişi başkasını partye alabilir.Daha doğrusu komut
yoluya aldırabilir.
Name00 = TheodoreMaxwell bu değerler Arkadaşlarımızın Nickleridir.Comman ile charı kontrol
etmesinde sakınca olmayan kaç kişi varsa hepsini bu listeye eklemeliyiz.
Dikkat etmemiz gerek nokta büyük küçük harf duyarlılığıdır. Karakteri
seçip F11 yapın adını direkt kopyalayıp buraya yapıştırın.Aksi halde Tp
edilememe gibi sorunlar çıkabiliyor.
NOT: listeye en fazla 32 kişi ekleyebiliyoruz Name00-Name31 arası değişmektedir. HTML-Kodu:
[RepairRoute]
Action00 = town
Action01 = escape
Action02 = coord : 818,481
Action03 = coord : 884,478
Action04 = chat : magic
Bu kısımda RPR rotamızı belirliyoruz.Kobotun en çok sorun yaşanan kısmı
burasıdır.Burayı iyi öğrenirsek hapiste bastonla kekoların kafasına
vurmak zorunda kalmayız
Bildiğiniz gibi eskiden olduğu gibi dağ taş dere tepe dümdüz rprye
gidemiyoruz, onun için rotamızı nokta nokta belirtmemiz gerek.Adım adım
yapacaklarını tanımlayarak sağlıklı bir şekilde rpr yapıp,
alışverişimizi yapıp slotumuza geri dönebiliriz.
Burada
Action00, Action01, Action02,... şeklinde sırasıyla her satırda bir adımımızı tanımlıyoruz.kobot bu Action'ları sırayla işler
Action00dan başlar uygulamama, o bitince bir sonraki
Action01e ve sırayla hepsini işler.biri bitmeden biğerine geçmez.
(Mageye
tp yapması için yazı yazma bir işlemdir, bu tp isteme yazısını
yazdıktan sonra varsa eğer diğer işleme direkt geçer, magenin çekmesini
beklemez.Yani mageniz DC olmuşsa hapse düşebilirsiniz bu durumda) Action00, Action01, Action02,... Bu
isimlendirme çok çok önemlidir eğer sırayla düzgün isimlendirmezsek rpr
rotası yerine hapis rotası hazırlamış oluruz.İsimlendirme
Action01 ile değil
Action00 ile başlar, kobotta tüm listelerde herşey
0 ile başlar.Aklımızda bulunsun, buy lisitesi, sell listesi, friend
listesi, blacklist, skill listesi felan hep 0-1-2-3 diye ilerler.1 ile
başlatırsak sorunlarla karşılaşabilriz.
NOT:
eskiden RPRde NPClerden faydalanabilmek için npcninID numrasını felan
girmemiz gerekiyordu,tekrar ediyorum kobotta artık bu iş için ID felan
girmiyoruz npcnin yanında ise kendisi gerekli işlemleri yapıyor. Burda kullanabileceğimiz başlıca komutlar şunlardır.
town ---------------------> town atmaya yarar. (
örnek: Action00 = town)
escape --------------------> gate atmaya yarar. (
örnek: Action01 = escape) Ne işe yarar bu escape.Mesela Asgaya gittiniz yada dodaya orda bir kapı gibi bir nesne vardır.Ona sağ tıkladığınızda "
Would you like to designate this place as you re-spawn point?"diye sorar.Evet dediğiniz taktirde, ölünce press ok yapınca orda doğarsınız artık.Burası sizin
Re-Spawn noktanızdır artık.Gate skili normalde towna götürür sizi ama artık buraya getirecek.
Diyelimki labiada rpr yapmak istiyorsunuz, town uzak kalıyor.Mageniz
yada priestiniz ile gate attığınızda eğer seçmişseniz re-spawn noktası
olarak orayı,hemen labiaya teleport olacaktır.Bu gibi durumalrda işinize
yarayabilir.
NOT:Magenin ESC skilini kullanmaz, Gate skilini kullanır. coord : , ----------> x,y kordinatına gider.(
örnek: Action02 = coord : 818,481)
bulunduğunuz yerden bu yazdığınız kordinata dümdüz gitmeye çalışır
kobot. onun için arada wallhack istismarı yapacağınız bir yer olmamasına
dikkat edin yoka hapsi boylarsınız.
chat : magic --------------> party chatten magic yazar, magic yerine istediğinizi
yazabilirsiniz magic olması şart değildir.Command kısmında tp etmesi
için "magic" yazılı olduğu için buraya magic yazdık.O tırnaklar içindeki
değerler neyse bizi onlar tp yaptırır.
Birde Bunu yazınca partide kobot kullanan, commands kısmı açık, mage varsa bizi yanına çekecektir.
repair ---------------------> en yakınındaki npcden rpr yapacaktır.NPCnin Sağ tıklayınca açbileceği uzaklıkta olması gerekmektedir.
store ----------------------> En yakındaki sundries yada potçudan alış
veriş yapmasına yarar, bunun için buy ve sell lisitelerinde gerekli
itemlerin tanımlı olması lazım,yoksa neyi alacak neyi satacak nerden
bilsin.
gate : 4003,215 -----------------> kodunu yazdığımız yere kapıdan geçer.ilk sayı kapının ID numarasıdır botu kapatıp, kapıyı seçin ve
CTRL+Num5 yaparsanız Kapınıın ID kodunu bot penceresinde görürsünüz. ordaki ID
numarasını yazıyoruz sonra virgül koyup gideceğimiz yerin kodunu
yazıyoruz.
örnek: (
gate : 4003,215) burda
4002 geçiş yapacağımız kapının ID kodu,
215 ise geçiş kodumuz.(
EMC--> Doda= 215)
Kapılarla tüm gidilebilecek yerlerin ayrı ayrı geçiş kodları
vardır.Kodları size verdiğim skilldb.txt dosyasında bulabilirsiniz.Yada
botu durdurup kapıya sağ tıkladığınızda bot penceresinde o kapıdan
gidebileceğiniz heryerin kodunu görebilirsiniz.Ama bir kaç tane örnek
olması açısından yazacağım.
| Resmi orjinal boyutlariyla görmek için tiklayiniz. Orjinal resim : 720x499 dir. |
211 ElMorad->Asga (NOT: bu kod sadece EMCden asgaya gidiş için geçerlidir, örneğin
dodadan asgaya yada labiadan asgaya gitme kodu farklıdır.emc-->asga
ile asga-->EMC farklı iki koddur.)
212 ElMorad->KallugaV
213 ElMorad->RonarkL
214 ElMorad->Moradon
215 ElMorad->Doda
216 ElMorad->EslantG
217 ElMorad->Ardream
218 ElMorad->RonarkB(diğerleri için skilldb.txt dosyasına bakın)
örnek: (A
ction05 = gate : 4002,215 ) yazarsak
Action05 in sırası gelince kapıdan dodaya geçer, bunun için EMCde olmanız gerek
çünkü kod EMCden doda kodudur. ve kesinlikle kapının yanında olmanız ve
geçebilecek kadar paranız olması gerekmektedir.
Action05e
gelmeden önce diğer Actionlar ile kapının yanına charı getirmiş olmanız
gerekiyor.Sağ tıklayınca kapı menüsünü açabilecek uzaklıkta olması
gereekiyor.
Bir kaç tane örnek RPR rotası yazacağım.
örneğin Eslantta sg slotundasınız.Partinizde kobotlu magenizde var
[RepairRoute]
Action00 = town
(ilk olarak town atıyoruz)Action01 = coord : 502,566
(Eslant towndaki sundriesin yanına gidiyoruz)Action02 = store
(Alış-veriş yapıyoruz)Action03 = repair
(RPR yapıyoruz)Action04 = chat : magic
(Mageye bizi çekmesi için komut yolluyoruz ve bizi çekiyor)Action05 = coord : 222,163 (
Mage çektikten sonra slotun içinde istediğimiz bir noktaya geçiyoruz) Action05i yazmazsak magenin TP yaptığı yerde durur ordan atack yapmaya
devam ederiz.Ama mageden biraz ayrık durup slot içinde istediğim noktada
durmasını istiyorum onun için tp sonrası bir Action daha kullandım.
Bu şekilde mükemmel gibi gözükmektedir ama Mage DC olursa Action04 ü
yapıtıktan sonra Action05e geçeceği için towndan Action05deki kordinata
gitmeye başlayacaktır (
222,163).Mage bizi
çekmediği için şu anda hala towndayız ve Action05deki kordinata gitmeye
çalışıyor karakterimiz, dağ taş dere tepe dümdüz gidecektir ve hapse
düşecektir.Onun için aynı slot için magesiz şekili nasıl yapılıyor onuda
görelim.
[RepairRoute]
Action00 = town
(ilk olarak town atıyoruz)Action01 = coord : 501,566 (
Eslant towndaki sundriesin yanına gidiyoruz)Action02 = store
(Alış-veriş yapıyoruz)Action03 = repair
(RPR yapıyoruz)Action04 = coord : 360,134
(Slota gidene kadar wallhack ihlali yapmadan 3 nokta belirledim.sırayla gidiyorum)Action05 = coord : 293,111
(ilk noktadan sonra bu ikinci noktaya geliyoruz)Action06 = coord : 213,170
(ikinci noktadan son noktamıza yani slota dönüyoruz hiç wallhack kullanmadık) | Resmi orjinal boyutlariyla görmek için tiklayiniz. Orjinal resim : 658x732 dir. |
NOT:
Alış-veriş yapmak zorunda değilsiniz.Bu durumda store kodunu kullanmak
zorunda değilsiniz.Sadece rpr yapıp gidebilirsinizde, ama NoItem,IfStacked,IfStuffed,NoMana,NoHealt gibi Escape
ayarlaları ile belirli itemeler bitince yada üstmüz dolunca felan
sundriese gitmesini istiyorsanız RPR rotasında store kodlarının
olmasında fayda var.Örneğin NoItem escape ayarını kullandınız ve NoItem= 01000000
şeklinde yaptınız yani Skill kullanmak için gerekli olan itemlerden
herhangi birisi biterse wolf, arrow vs. rpr rotasını icra etmesini
ayarladık.Hemen geldi rpr yaptı buy kısmında ayarlardığımız itemleri
aldı(store kodu sayesinde) ve slotuna geri döndü. Asga Grellerde kasıyorsunuz diyelimki,partide mage yok.(Tüm özellikleri kullanmaya çalıştım burda.)
[RepairRoute]
Action00 = town
(ilk olarak town atıyoruz)Action01 = coord : 1601,394
(potçuya gidiyoruz)Action02 = store
( alışveriş yapıyoruz)Action03 = coord : 1619,366
(sundriese gidiyoruz)Action04 = store
(alışveriş yapıyoruz)Action05 = repair
(rpr yapıyoruz)Action06 = town
(kapıya hızlı gitmek için tekrar town atıyoruz sundriesten)Action07 = coord : 1590,416
(kapıya yaklaşıyoruz)Action08 = gate : 4003,211
(emcden asgaya geçiyoruz kapı ile)Action09 = coord : 1634,1442
(Asgadaki rampanın üst kısmına gidiyoruz)Action10 = coord : 1655,1483
(Rampadan aşağı iniyoruz)Action11 = coord : 1741,1517
(grellerin kapısına doğru gidiyoruz)Action12 = coord : 1868,1467
(grellerin kapısından slottaki yerimize gidiyoruz) RPR de dikkat etmemiz gereken nokta,hiç dağ üstünden geçmeden normal
yollardan slota dönüyoruz. yani slottan direkt npcnin kordinatını
yazarsak direkt düz gitmek isteyeceği için aradaki dağların üstünden
geçer hapse düşer.Onun için her zaman böyle dolaylı gideceğiz
NPClere,dönüşümüz yine aynı şekilde...
NOT:
Duvarlardan geçebilirsiniz, duvardan geçince hapse düşmezsiniz ama
dağcılık gibi bir hobiniz varsa, üstünüzde bolca mana potu bulundurun HTML-Kodu:
[Buy]
Item000 = 391010000, 9998, 255000
Item001 = 370004000, 75, 255000
Item002 = 389020000, 100, 253000
Bu kısım otomatik satın alınmasını istediğimiz itemleri belirttiğimiz
yerdir.mesela arrow, wolf,pot gibi itemler sık sık tükendiği için
bunları almamız gerekmekte.
Item000 = 391010000, 9998, 255000 [item alma no]=[item Id kodu],[alınmasını istediğimiz miktar],[Satın alınacak npcnin store ID kodu] Burada alınmasını istediğimiz itemlerin ID kodlarını
Item000 dan başlayarak
Item001,Item002 ... şeklinde tek tek karşılarına yazıyoruz.Daha sonra virgül koyup yazdığımız sayı(Item000 = 391010000,
9998, 255000), o itemden kaç tane almak istediğimizi belirtir, en sonda virgül koyup yazdığımız sayı(Item000 = 391010000, 9998,
255000),
o itemi satın alacağımız npcnin Store ID kodudur.Her npcde her item
olmadığı için kobot itemi nerden alacağını bilmek zorundadır.Hiç bir
haritada hiç bir serverda değişiklik göstermeyen o npcnin ne sattığını
belirten bir bilgi olması lazım bize işte Store ID kodları burda devreye
giriyor.Store ID kodları her yerde her şartta aynıdır. bize en çok
lazım olanları bilmemiz gerekiyor
255000 Sundriesin store ID kodudur,
253000 ise potçunun
store ID kodudur.Diğer elbise veya armor satan npclerinkide
değişiktir.Ama oyundaki tüm Sundrieslerin 255000 , ve tüm potçuların
253000 store Id koduna sahip olduğunu unutmayın.
örnek: Item000 = 391010000, 9998, 255000 burada Sundriesten 9998 tane ok olmaya ayarlanmış fakat her gittiğinde
bu kadar almaz, burda yazan sayıya tamamlar her zaman. Diyelimki
inventoryde 8998 tane arrow var, bu şekilde ayarlı olduğu için bu sayıyı
9998e tamamlar ve 1000 tane alır gider. bu her defasında çantamızdaki
ok sayısına göre değişir. bazen 300 alır bazen 500 bu duruma şaşırmayın.
| Resmi küçültmek için tıklayınız. |
NOT:
StackLimit=199 ise ok veya pot sayımızı 199dan fazlasını almaz, yeterli
kadar ok alabilmek için StackLimit=9999 yapın, ok almadan geri
dönüyorsa burayı kontrol edin. Item002 = 389020000, 100, 253000 mesela bu satırda potçudan 1920lik mana potlarından 100 tane almaya
ayalamışız, her defasında pot sayımızı 100e tamamlayacaktır.
NOT: bunlardan faydalanabilmek için rpr rotasında gerekli npclerin yanına gitme ve store kodları eklenmiş olmalıdır. örnek RPR sistemi (EMC town)
[RepairRoute]
Action00 = town
(Town attık)Action01 = coord : 1601,394
(potçuya gidiyoruz önce çünkü daha yakın) Action02 = store
(alış-satış yaptık, bu kodu yazmazsanız pot almadan geri gider)Action03 = coord : 1619,366
(şimdi biraz ilerdeki sundriese gidiyoruz)Action04 = store
(alış-satış yaptık)Action05 = repair
(rpr yaptık) Action06 = chat : magic
(mageye tp isteğinde
bulunduk, magede kobot ayarlı olduğunu varsayıyorum otomatik çekecektir
bizi, inşallah, heralde,galiba ,sanırsam HTML-Kodu:
[Sell]
Item000 = 379201000,1
Item001 = 180810000
Item002 = 190810000
Item003 = 150710000
Item004 = 155910000
Bu kısım otomatik satılmasını istediğimiz itemleri tanımladığımız
bölümdür.Bu listedeki itemleri sattırabilmeniz için bir önceki bölümde
gördüğümüz rpr rotasını belirlediğimiz yerdeki 'Action'lar arasına
mutlaka "store" kodunu eklememiz gerekiyor aksi halde gider ama sadece
rpr yapar geri döner.
Yani şu şekilde;
[RepairRoute]
Action00 = town
Action01 = coord : 501,566
Action02 =
store (Alış-veriş yapıyoruz)Action03 = repair
Action04 = coord : 360,134
Bu şekilde kullanırsak, ve o kastığımız slotta çıkan itemleri listemize
eklemişsek her rprye gittiğinde üstünüde satarak boşaltır.(Sadece
listedekileri satar)
Üstümüz dolunca satması için
IfStuffed= 01000000 NOT:rpr
rotasını uygulama hanesi mutlaka 1 olmalıdır ve inventorydeki
satılmasını istediğimiz itemler burdaki [Sell] listemizde ekli olmalıdır
yoksa satmadan geri döner. Herhangi bir itemden belirli sayıyı (
StackLimit) aşınca satmaya gitmesi için
IfStacked= 01000000 olmalıdır.
NOT:rpr
rotasını uygulama hanesi mutlaka 1 olmalıdır ve inventorydeki
satılmasını istediğimiz itemler,burdaki [Sell] listemizde ekli olmalıdır
yoksa satmadan geri döner. Şimdi bu bölümü nasıl kullanacağımıza gelelim
Item000 = [item ID no],[kalmasını istediğimiz miktar] Item000 = 379080000,0 burada satılmasını istediğimiz itemleri
Item000 dan başlayarak
Item001,Item002 şekilde sırayla hepsinin ID kodunu yazıyoruz.Mesela burda
Dungeon Keyin ID kodu olan
379080000 yazmışız.
item kodundan sonra virgülle ayırıp koyduğumuz
Sıfır(0) satış sonrası, o itemden üstümüzde kaç tane bırakılmasını istiyorsak o
değeri giriyoruz.Bu değer sadece üst üste konulabilen itemler içindir.
Mesela elemental staff bir silahtır, BUS gibi üst üste konulmaz onun
için bu tip üst üste konulamayan itemleri satarken sadece item ID kodunu
yazmamız yeterlidir.(
Item001 = 180810000)
örnek: Item000 = 379080000,5 böyle yazarsak üstümüzde tüm dungeon keyleri satar ama inventoryde 5 tane bırakır.Burdaki 5'i sıfır yaparsak hepsini satar.
Eskiden oto satma satırlarının sonuna birde StoreID ekleniyordu ama artık buna gerek yok,kobot kendisi buluyor.(
oto almada koyulur)
örnek: örnek küçük bir oto satma lisitesi
[Sell]
Item000 = 379080000,1 ; Dungeon Key
Item001 = 180810000 ; Elemental staff
Item002 = 190810000 ; Priest Hacker
Item003 = 150710000 ; Long Spear
Item004 = 155910000 ; halberd burada noktalı virgülden(
;) sonra item adını yazdım gördüğünüz gibi,Kobotta açıklama ekleyeceğiniz satırlarda "
;"
işaretinden sonra istediğinizi yazabilirsiniz.Kobot onları görmezden
gelecektir.ben burda sizi bilgilendirmek amacıyla item adlarını yazdım
,siz yazmak zorunda değilsiniz ama uzun listelerde
lan bu neydi yaa dememek için kendi kafanız karışamasın diye böyle itemler hakkında kısa
kısa bilgilendirmeler yazarsanız ilerde başınız ağrımaz.Acaba bu item
listemde varmıydı dediğiniz zaman bulması kolay olur.Son olarak tekrar
ediyorum sadece açıklama bilgileridir."
;" sonrasını kobot görmezden gelir sadece kullanıcının açıklama eklemesi içindir.
[Sell]
Item000 = 379080000,1
Item001 = 180810000
Item002 = 190810000
Item003 = 150710000
Item004 = 155910000 Peki bu item kodlarını nerden bulabilirim, size verdiğim linklerde
bulabilirsiniz hepsini, eğer bulamazsanız başka bir çok yolu var.
1-item inventoryde iken botu durdurun ve
CTRL+Num6 yapın bot penceresinde çantanızdaki tüm itemleri kodlarını göreceksiniz. ordan bakar eklersiniz.
2-Veya itemleri kendinin kobot ile oto loot ile topladıysanız kobot klasöründe "
Log_Loot"
bir dosya oluşacaktır. burda açtığınız tüm kutulardaki itemelrin
kodlarını kayıt altına alır.Toplasanızda toplamasanızda kutunun içine
bakmışsa kobot, yani oto lootunuz açıksa burda görünen her itemi
kaydeder.
Burdan topladığınız itemlerin ID kdlarını bulup
CTRL+C,
CTRL+V ( kopyala/yapıştır) ile otomatik satma listenize kolaylıkla ekleyebilirsiniz.
3- Size verdiğim linklerdeki txt dosyalarında var.
4- kingofknight grdiğiniz zman orda item bölümüne gelip istediğiniz itemi
seçtikten sonra adres çubuğuna bakarak yaradık ID öğrenmede anlattığım
gibi item ID kodunu öğrenebilirsiniz.
İtem ID kodlarının son hanesi itemin
+ kaç olduğunu gösterir.
180810002 mesela burda
+2 Elemental staff belirtiliyor.
Sondan 2. ve 3. hanesi itemin
magic(rare) veya
normal mi olduğunu, ve varyasyonlarını belirtir.
Daha somutlaştıracak olursak Flame bonuslu bir magic elemental staff ile
glacier bonuslu bir elemental staffın kodları farklıdır. Ama ilk 6
haneleri her zaman aynıdır.
Eğer item kodunu, benim verdiğim örnek sell listesinde olduğu gibi
yaparsanız yani son 3 haneyi sıfır yaparsanız, o itemin tüm
varyasyonlarını ve tüm + değerlilerini satar.
örnek: Item003 = 180810000 yazarsak inventorye düşen tüm elemental staffları satar, özellikleri hiç farkmez.Bu özelliği seviyorum
HTML-Kodu:
[Blacklist]
Enabled= 0
Name00 = Aleenia
Name01 = ARISTHA
Name02 = AlaricDHuman
Name03 = Argamyle
Name04 = Athenrye
Name05 = Bellathys
Name06 = BrizoDark
Name07 = BrizoHuman
Name08 = BrizoOrc
Name09 = Calimaestro
Bu bölüm adı üstünde karalistemiz.Buraya genellikle GMleri
ekleriz ve onlar gelince oyundan çıkması için ayarlarız botumuzu.Burdaki
isimlere
PM kontolü yapar kobot.Oyunda ise
burdaki isimelerden herhangi birisi,gerekli ayarladığımız işlemleri
yapar.Ve party chatten tüm partye bildirir. (
gm.GmID şeklide yazar)
Enabled= 0 (1=Aktif, 0=İnaktif) bu özelliği açıp/kapatma burada belirlenir.
Name00,Name01,Name02 değerleri karşısına büyük küçük harfe dikkat ederek isimleri tek tek
ekliyoruz.Bu listede ismi olan herkesi, gm olup olmamasına dikkat
etmeden , Master olarak algılar ve bunlardan birisini görünce escape
bölümündeki
IsMaster konfigürasyonunu uygular.
örnek: IsMaster= 00111101 mesela bu şekilde yaparsak,Bu karalistemizdeki herhangi birisini
görünce,Alarm çalar,partyden çıkar, town atar, karakteri dc eder ve botu
kapatır.Burayı istediğiniz gibi ayarlarsınız siz.
NOT:
GM ismi buraya ekli değilse bile eğer GM ile karşılaşırsa gerekli
işlemleri uygular kobot.Yani illa GMyii eklemek gerekmiyor ama yinede
Blackliste eklemekte fayda var çünkü bu blacklistteki isimlere pm
kontrol yapar. uzakta olsalar bile yani oyuna girerlerse IsMaster escape
ayaralarını uygular, illa yanınıza gelmek zorunda değil.Beni GM yanıma
gelmeden daha önce çok banlamıştı, PM ile şikayet ediyorlar oda olduğu
yerden kontrol edip banlayabiliyor.Zamanında Kaç tane charım giti böyle.
HTML-Kodu:
[Chatter]
Enabled= 0
Interval= 5000
Text00= "I can no longer tell the days from the nights."
Text01= "The moon glows an eerie red and I could swear it was covered in blood."
Text02= "Something big is going to happen"
Text03= "something so big it could forever change the world."
Text04= "What have you all done?"
Text05= "What have you all become?"
Text06= "A people more concerned with the temporary pleasures of this world"
Text07= "rather than your salvation?"
Text08= "I am now convinced that this is the end."
Text09= "As I raise my head towards the heavens"
Text10= "to take one last look at the moon, the stars begin to fall."
Bu bölümde otomatik belirli aralıklarla bri yazıyı yazmasını
istiyorsanız daha açıkça flood yapmak istiyorsanız burayı
kullanabilirsiniz.Yada afk oldunuz partyden telefon numaranızı
yazabilirsiniz.Yada bi item satacaksınız pazarda görebildiğiniz herkese
pm atıp yazabilirsiniz bunu.
Enabled= 0 satırı ile bu özelliği kapatabilirsiniz. Burası birden çok değer alabiliyor
Eğer;
Enabled= 0 ise bu özellik kapalıdır
Enabled= 1 ise yazdıklarınızı All Chat yoluyla yazar
Enabled= 2 ise yazdıklarınızı pm yoluyla yazar.Görebildiği herkese pm atar ve istediklerinizi yazar.
Enabled= 3 ise yazdıklarınızı Party Chat yoluyla yazar
Enabled= 5 ise yazdıklarınızı Shout yoluyla yazar (Mana gider)
Enabled= 6 ise yazdıklarınızı Clan Chat yoluyla yazar
Enabled= 14 ise yazdıklarınızı Pazarcı yani merchant yazısı şeklinde yazar
Interval= 5000 bu değer milisaniye cinsinden yazma aralıkları arasındaki geçen
süredir.1000 değeri 1 sn demektir.5000 yazarsanız istediklerinizi yazar 5
sn sonra tekrar yazar.
Text00= "I can no longer tell the days from the nights." Bu kısımda ise yazmak istediklerinizi tırnak içinde yazıyorsunuz.
Text00 değeri karşısına yazdıklarınızı Enter yapmadan yazar, Enter yaparak birden fazla şey yazdırmak istiyorsanız.
Text00,Text01,Text02... değerleri karşısına sırayla yazarsınız.
Text00 yazdıktan sonra enter yapar
Text01 değerini yazar sorna yine enter yapar
Text02 değerini yazar...
NOT: Interval değeri Text00 ile Text01 yada Text02 arasında geçen süre
değildir. Text00 yazdıktan sorna tekrar Text00 in ne zaman yazılacağını
belirtir.
örnek:
[Chatter]
Enabled= 14
Interval= 20000
Text00= "Merhaba"
Text01= "OnlineHile ailesine Selamlar..."
Text02= "Theodore Maxwell" Bu şekilde yaparsanız bot başlatır başlatmaz bu üç yazıyıda aralarına
enter yaparak hemen yazar, aradan 20 sn geçtikten sonra tekrar bu üç
yazıyı aynı şekilde yazar.
HTML-Kodu:
[Familiar]
TakeCare= 0
Attack= 0
FoodItemID= 389570000
HPPotItemID= 389010000
MPPotItemID= 389016000
HPLimit= 10
MPLimit= 10
AttackSkillID= 300150
AttackInterval= 1000
Bu kısımda evcil hayvanımızın yani petimizin ayarlarını belirliyoruz
TakeCare= 0 (1=Aktif, 0=İnaktif) bu kısımda otomatik olarak yaprak,ot,mot yemesini,süt felan içmesini,
pot kullanmasını yada kullanmamasını, yani kendi kendine bakma
özelliğini açıp/kapatıyoruz.
Attack= 0 (1=Aktif, 0=İnaktif) anlaşılacağı üzere otomatik atack özelliğini açıp/kapatma satırıdır burası.
FoodItemID= 389570000 burada
TakeCare=1 ise gerektiğinde yemesini istediğimiz, yiyeceğin ID kodunu giriyoruz.
HPPotItemID= 389010000 burada
TakeCare=1 ise gerektiğinde kullanamasını istediğimiz Can(HP) potunun ID kodunu giriyoruz.
MPPotItemID= 389016000 burada
TakeCare=1 ise gerektiğinde kullanamasını istediğimiz Mana(MP) potunun ID kodunu giriyoruz.
HPLimit= 250 burada canımız kaçın altına düşünce pot basması gerektiğini
yazıyoruz.Can 250nin altına düşünce HP pot basıyor bu şekilde iken.
MPLimit= 120 burada manamız kaçın altına düşünce pot basması gerektiğini
yazıyoruz.Mana 120nin altına düşünce MP pot basıyor bu şekilde iken.
AttackSkillID= 300150 burada kullanmasını istediğimiz atack skilinin ID kodunu yazıyoruz.
AttackInterval= 1000 burada iki atack arasında geçen süreyi belirliyoruz.Bu değer milisaniye cinsindendir.
1000=1 sn demektir.
Burda kullanabileceğiniz, pet yiyecek veya pet skill kodlarını verdiğim txt dosyalarında bulabilirsiniz.
KUTU TOPLAMA(LOOT) AYARLARI [notepad_Loot.ini] Bu bölümde kobotun kutuları otomatik toplama fonksiyonu ve toplanacak itemlerin seçilmesine ve toplama mehodlarına bakacağız.
HTML-Kodu:
[General]
AutoLoot = 1
Method = 3
OpenChestDelay = 1000
RunToChest = 1
RunForCoins = 1
RunIfFull = 0
RunRange = 50
RunBack = 0
AutoLoot = 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) bu satır ile oto kutu toplama özelliğini açıp/kapatıyoruz. Eğer
AutoLoot = 0 ise
Bu dosyayı kobot görmezden gelecektir.Eğer
1 ise içeriğini uygulayacaktır.
Method = 3 (0-3 arası değişir) Bu kısımda kutu toplama şeklimizi belirliyoruz.
Method = 0 ise kutularadan çıkan herşeyi toplar.
Method = 1 ise kutulardan çıkan sadece paraları toplar, itemlere el sürmez.
Method = 2 ise sadece bizim belirlediğimiz itemleri toplar.Included Method diye
geçer bu metod,[Included] bölümünde listeye eklediğimiz itemleri toplar
sadece.[Included] bölümünü birazdan nasıl düzenleyeceğimizi göreceğiz.
Method = 3 ise herşeyi toplar ama bizim listesini verdiğimiz itemleri hariç tutar,
yani onları toplamaz.Excluded Method diye de geçer bu metod,yani daha
somutlaştıracak olursak [Excluded] bölümünde listesini verdiğimiz
itemler haricinde herşeyi toplar.o listeye toplanmasını istemediğimiz
itemleri yazarız.Dandik para etmez şeyleri oraya ekleriz genellikle.
OpenChestDelay = 1000 Bu değer Kutuyu açma ve içindeki itemi alma arasında geçen süredir.milisaniye cinsindedir.
1000= 1 saniyedir. NOT:
Yaratık ölür,kobot kutuyu açar, içine bakar ama alabilmek için yakında
olması şarttır.Uzaktan kutuya gitmeden toplayabilmenin tek yolu oto loot
pet bug yapmaktır. Aksi halde kutuya gidip itemi almanız gerekmektedir. RunToChest = 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) kutuya koşma özelliğini açıp/kapatırız burda.Yaratık öldükten sonra
kutu uzakta kalıyorsa kutuya koşar gider orda açar, bildiğiniz gibi
uzaktaki kutuları durduğu yerden toplaması mümün değil(tek yolu oto loot
pet bug yapmak) onun için kutuya koşma ihtiyacı doğar.
RunForCoins = 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) paraya koşma özelliğidir bu, bazen kutuda item olmayabilir sadece para
olabilir, item yoksa sadece para varsa, bu özelliği kapatarak para için
kutuya gitmemesini sağlayabilirsiniz.3 kuruş için oraya gitmeye değmez
diyorsanız işinize yarayabilir
(
RunToChest = 1 değilse çalışmaz bu)
RunIfFull = 0 (1=Aktif, 0=İnaktif) Bu değer, eğer inventory dolduysa boşu boşuna kutuya koşmasın
istiyorsanız ,nasıl olsa üstümde yer yok diyorsanız, aktive
edebilirsiniz. Ama benim tavsiyem üstünüz dolunca escape ayarlarından
IfStuffed = 010000000 ve rpr rotası(store) ile üstünüzü gidip boşaltmanız dolayısıyla bu değeri "
0"
yapmanızdır ama tabi size kalmış.Eğer üstünüzdekileri npcye gidip
sattırmıyorsanız , ben onlarla uğraşamam diyorasnız,inventory dolsa bile
Sadece paralar için de olsa botun kutuya gitmesi işimize yarayabilir.O
zaman bu değeri
1 yapmakta fayda var.(
RunToChest = 1 değilse çalışmaz bu)
RunRange = 50 Bu değer kutulara koşuyorsak gideceğimiz maximum en uzaktaki kutunun uzaklık değeridir.
RunRange = 50 yaparsanız Uzaklık değeri 50den fazla olan yani çok uzaktaki kutulara
koşmaz.En fazla 50 birime kadar koşar.30 yapmanızı tavsiye ediyorum 50
çok uzak.(
RunToChest = 1 değilse çalışmaz bu)
RunBack = 0 (1=Aktif, 0=İnaktif) Bu değer kutuya koştuktan sonra karakter ordamı kalsın, diğer kutuyu
açana kadar, yoksa tekrar botu başlattığınız yeremi dönsün, onu
belirler.
RunBack = 1 yaparsanız gider kutuyu açar tekrar geri gelir yerine.
RunBack = 0 yaparsanız eğer gider kutuyu açar, orda kalır diğer kutu açılınca bu
defa ona koşar bu defa orda kalır, bu şekilde kutudan kutuya koşar.Ama
bunun bazı dezavantajları var,Diyelimki 50birim öteye gitti kutu için,
orda dururken daha uzaktaki bir moba atack yapabilir,Bu defa onun için
de kutuya koşarsa bi bakmışsınız menzil dışına çıkmış taa nerelere
gitmiş.bildiğiniz gibi kobot kutuya koşarkende atack yapıyor.Kutuyu
açarkende hiç atack bırakmıyor.(
RunToChest = 1 değilse çalışmaz bu)
NOT:
Bu özellikte çok çok dikkat etmemiz gereken bir durum var.Diyelimki 2
char açtınız, biri mage biri okçu, okçu townda ve botu
açtınız,başlattınız. şimdi mage ile slota gittiniz, diyelimki grell
slotuna gittiniz.Okçuyu slota çektiniz.okçunuz RunBack = 1
açık olduğu için botu ilk başlattığınız yer olan towna koşmaya başlar,
dağların üstünden geçer hapse düşer. yani bu özelliği kullanıyorsanız
mutlaka botu slotta başlatın.
[Common]
Unique = 1
Craft = 0
WeaponDefense= 1
LowGrade = 0
MidGrade = 1
HghGrade = 1
PriceLimit = 40000
JewelryLevel= 6 Bu bölüm
Method = 2 ve
Method = 3 için ortak ayarların yapıldığı bir bölümdür.Diğer methodlar(0-1)
seçilirse burasını kobot dikkate almaz.Şimdi tek tek ne işe yarıyor
bunlar bakalım.
Unique = 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) Bu ayar uniq itemleri toplama ayarıdır.Ayarlarınızda
Unique = 1 ise eğer ve
Method = 2 veya
Method = 3 kullanıyorsanız, listeinizdeki itemelrin ne olduğuna bakılmaksızın tüm
uniq itemleri alır.Yani her halukarda uniqleri toplamak için bunu 1
yapmalıyız.örneğin kekury ringi listemize eklememize gerek yok.Çünkü
uniq item.
Craft = 0 (1=Aktif, 0=İnaktif) Bu ayar craft itemlerin toplanıp toplanmamasını belirler.Mesela
goblinlerden yaplıan elbiseler gibi içinde bir sürü özellik olan upgrade
edilemeyen bazı elbiseler vardır ya onlar içindir bu ayar.Üstlerinde
Craft item yazar zaten. Bu ayar "0" olsa bile eğer High classları
toplamaya ayarladıysanız toplar yinede.
WeaponDefense= 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) silah defansı olan itemlerin toplanıp toplanmayacağını belirler.
örneğin dd kafalık, yada arrow defansı olan bir kalkan, bu tipteki
itemlerin ayarını burdan yapıyoruz.tavsiyem 1 yapmanızdır çünkü bu
itemler çok nadir düşüyor ve çok iyi para ediyorlar.
LowGrade = 0 (1=Aktif, 0=İnaktif) Low class itemlerin alınıp alınmamasını belirler.
MidGrade = 0 (1=Aktif, 0=İnaktif) Middle class itemlerin alınıp alınmamasını belirler.
HghGrade = 1 (1=Aktif, 0=İnaktif) High class itemlerin alınıp alınmamasını belirler.
PriceLimit = 40000 Bu kısımda itemin,NPCden alış fiyatının limitidir. Diyelimki bir itemi
npc satış fiyatı 240000. Burada o değeri giriyoruz.240k lık ve daha
yüksek değerdeki itemleri topla manasına geliyor bu.Bir itemin sell
değeri , buy değerinden 6 kat fazla olmalıdırki kobot o itemi
PriceLimiti göz önüne alarak toplasın.
örnek: PriceLimit = 30000 yaparsak npcye satınca 5000 para verebilecek itemler ve yukarısını
toplar.Çünü bu itemin npcden satış fiyatı 30k, kobot bunları biliyor,
npcde satışı olmayan bir item olsa bile kobot bunları biliyor.
NOT: Unutmayın oran her zaman 6 kattır.PriceLimit = 240000 yaparsanız npcye satarken 40k ve fazlası para eden itemleri alır. JewelryLevel= 6 Bu değer toplanacak olan takıların minimum + kaç olması gerektiğini
belirtir. Mesela burda 6 yapmışız bu demek oluyorki sadece +6 ve
yukarısı olan yüzük küpe gibi takıları toplayacaktır.Benim tavsiyem bunu
9 yapın.+9 olanalrı toplar bu şekilde.özellikle old takılar çıktı
çıkalı +6 olanları,daha doğrusu +9dan düşük olanları pek tercih edmiyor
kimse.
HTML-Kodu:
[Included] ; Included Method( toplanmasını istediğimiz itemler)
Item000 = 900000000 ; Noah
Item001 = 379006000 ; Stone of life
Item002 = 389074000 ; Crude Sapphire
Item003 = 330310014 ; Kekuri Ring
Item004 = 310110000,3,7 ; Ruby Earring,
Item005 = 310430000,3,7 ; Ruby Earring, Magic
Bu kısımda toplanmasını istediğimiz imteleri
belirtiyoruz,burda bazı teknikler kullanarak upuzun listeler yapmadan
istediklerimizi toplatabiliriz.
Item000,Item001,Item002,Item003... değerleri karşılarına toplanmasını istediğimiz itemlerin ID kodlarını yazıyoruz.
İtem ID kodlarını nasıl bulacağımızı, nereden hazır temin
edebileceğimizi daha önce anlattım.Oto satma ve alma ayarlarına
bakarsanız bulabilirsiniz anlattıklarımı.
İtem ID kodlarını incelediğimizde bir item için ilk 3 hane o itemin
hiçbir çeşidinde değişmiyor, magic olup olmaması + kaç olması felan
önemli değil ilk 3 hanesi mutlaka hep aynıdır.
örnek: rogue shellerin tamamının ilk 3 hanesi aynıdır, ikinci 3 haneye
bakarsak yani 4.,5. ve 6. hanerler kolluk mu kafalık mı olduklarını
belirtir.Son 3 hane ise magic mi yoksa normal mi yada + kaç olduğunu
belirtir.
Bu ortak kullanılan hanelerden yola çıkarak bazı yuvarlamalar yaparak istediğimiz itemleri toplatabilriz.
örnek: Item004 = 310110000,3,7 burada item ID kodundan sonra virgülden sonra
3 yazılı bunun anlamı item ID kodunun
son 3 hanesini 0'a yuvarla demektir. sıfıra yuvarlayınca, ilk 6 hanesi aynı olan tüm itemleri toplayacaktır(
toplam 9 hane)
bu şekilde + kaç olduğunu yada magic olup olmamasını dikkate almadan istediğimiz itemin tüm varyasyonlarını alabiliriz.
Ama bu defa her + değerinide toplayacak mesela +7e kadar benim işime
yaramıyor ben sadece +7 ve yukarısını almak istiyorum o zaman "
Item004 = 310110000,3,7" satırında 3'ten sonra vigülle ayırılıp yazılan
7 devreye giriyor. Bu 7nin manası sadece
+7 ve üzerini topla demektir.
Item004 = 310110000,3,7 bu
item ID kodu Ruby Earingin kodudur..Son 3 haneyi sıfıra yuvarladık ve
son 3 hanesi farklı olsa bile ilk 6 hanesi aynı olan bu itemden, +7 ve
üzeri olan hepsini toplayacaktır.
Item005 = 310430000,3,7 mesela bu da Ruby Earingin magic versiyonunun Id kodudur.gördüğünüz gibi
3. haneden sonrası normal ruby earignin kodundan farklı.
Item004 = 310110000,3,7 ; normal ruby earing
Item005 = 310430000,3,7 ; magic ruby earing bu şekilde iki satır kullanmak yerine bunların sonran 6 hanerlini yuvarlayarak magic oslada olmasaa toplatabiliriz.
Item04 =310000000,6,8 bu şekilde yaparak
son 6 haneyi sıfıra yuvarladık, yani son 6 hanesine bakmaksızın, ilk 3 hanesi 310 olan tüm,+8 ve yukarısı olan ruby earingleri toplayacaktır.
diyelimki şöyle bişey yaptık
Item001 = 330310014,0,0 bu satır , sondan sıfır hanesini yuvarla anlamına geldiği için hiç bir
yuvarlama işlemi yapmayacaktır, bunu yapmak hiç bir işimize yarmayacağı
için direktitem kodunu yazarız
"Item001 = 330310014" NOT:Aynı item için sadece + değerlerini belirtmek istiyorsak son 1 hanesini yuvarlamamız gerekiyor. örnek: Item023 = 180710000,1,6 ; Alchemy Staff Bu şekilde yaparak sadece + değerini kontrol etmiş oluruz ama unutmamak
gerekirki aynı itemin bir sürü çeşiti var, flame damage bonuslu, glacier
damage bonuslu yada posionlu felan bunaların hepsinin ID kodları
farklıdır.Eğer sadece + değerini kontrol ettirirsek hepsini
toplamayacaktır. onun için ne kadar çok yuvarlama yaparsak Item ID
kodunu o kadar genellemiş oluruz ve kümenin kapsadığı item sayısı artar,
yuvarlamaları dikkate almalı ona göre listeler hazırlamalıyız.
koca koca listelerden bizi kurtaracak az satırla çok iş yaptıracak olan şey bu yuvarlama işlemidir.
Çok işinize yarayacak bir örnek veriyorum. Item000 = 100000000,8,8 Bu satır ile tüm +8 ve üzeri silahları toplatırsınız, tek tek hepsinin kodunu girmenize gerek yok...
HTML-Kodu:
[Excluded] ; Excluded Method (toplanmasın istediğimiz itemler listesi)
Item000 = 379001000 ; Prayer of life
Item001 = 379002000 ; Prayer of love
Item002 = 379003000 ; Prayer of grace
Item003 = 340000000,6,9 ; Linen Belt
Bu bölümde yazdığımız itemleri kesinlikle almaz kobot.(
PriceLimit değerinin üzerinde ise istisnadır, o zaman alır)
Item000,Item001,Item002,Item003... değerleri karşılarına kesinlikle alınmasın istediğimiz itemlerin ID
kodlarını yazıyoruz.İtem ID kodlarını nasıl bulacağımızı, nereden hazır
temin edebileceğimizi daha önce anlattım.Oto satma ve alma ayalarına
bakarsanız bulabilirsiniz anlattıklarımı.
Included methodtaki gibi kurallar burdada geçerlidir FAKAT
Item003 = 340000000,6,8 burdaki kod yorumlama birazcık daha farklıdır.
Bu örneğe göre yine son 6 haneyi yuvarladık, ondan sonraki 8in anlamı +8
ve onun altındaki hiç bir itemi almaz. included methodta olsaydık +8 ve
üzeri diye yorumlayacaktık burda +8 ve aşağısını almıyor.Çünkü bu
itemleri hariç tut manasında bir liste hazırlıyoruz.
NOT: eskiden Par001,Cat002 gb değişkenlerle listeleri hazırlıyorduk bunlara artık gerek yok... Son
olarak oto loot için çok işinize yarayacağı için oto loot pet bug nasıl
yapılır onu anlatacağım.Bi çok yerde var bu, herkes biliyor bunu ama
konu ile alakalı olduğu için koydum bunuda
OTO LOOT PET BUG Nedir ne işe yarar? Bu bug,çok çok uzakta olsa bile tüm kutuları bir koxp yardımıyla hızlı veri şekilde toplatmaya yarayan bi bugdur.
Diyelimki kobot oto loot açık, mob sizden çok uzakta öldü kutuyu, bu bug
yardımıyla olduğunuz yerden ,oraya kadar gitmeden hemen
toplayabilirsiniz.
Peki nasıl yapacağız bunu? 1 Adet evcil hayvan lazım (leveli önemli değil)
1 Adet Voucher for Auto Loot ( pazarda 100-150 milyona satılıyor.1 aylık süresi var)
Ve son olarak tabiki kutu toplayabilen bir koxp. Yapılışı: 1. Önce 1. servera geçiyoruz.
2. Moradonda
pet aldığımız npcye(PET Trainer) gidip,Voucher for Auto Loot
üzerimizdeyken "Exchange Voucher"u seçip sonra açılan yerden "Exchange
Auto looting Voucher"seçeneğiyle kırdırıyoruz.
3. [/c