Arkadaşlar hep beraber cs için harita tasarlıyalım herkes bir harita
çizsin ve paylaşsın tabi ki burdaki derslerle beraber.Hadi baslıyalım.
Harita Tasarım İçin
gerekli Programlar
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]= Harita
Tasarım Aracı
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]= Compile
Araçları
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]= Haritalar
için wad Dosyası olusturur
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]= Bsp
formatındaki haritaları map formatına çevirme
Şimdilik bu kadar program yeter bunlar temel İşlevler için ileride baska
programlarda eklicem.Başlıyoruz;
Önce indirdiğimiz zip dosyalarını extrac edelim,ondan sonra valve hammer
editörü yükliyelim.Yükledikten sonra,programın ayarlarını yapmaya
baslıyabiliriz.
Valve Hammer EditörProgramı yükledikten sonra Çalıştırın bir pencere
acılcak ve ayarlarla ilgili yardım isteyip istemediğinizi sorucak, hayır
seçeneğine tıklayın ve karşımızda ayarlar tablosu, ekranda ki ayarları
beraber yapalım şimdi.
Resimli anlatımGame Configuration
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Build Programs
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]General
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]2d views
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Textures
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Yazılı anlatım
Programı calıstırın Tools penceresinden Options u secin cıkan
pencerede Game configurations seceneğine tıklayın,ayarları aşağıdaki
gibi yapın;
Game configurations Configurations:Edit butonuna basın daha
sonra add butonuna en son acılan yere istediğiniz bir adı girin Ben
Counter-Strike olarak atadım ismini.Daha sonra ok ve close tuslarına
basarak pencereleri kapatın.
Game DataFiles:Add butonuna
basın, Hammer ı yüklediğiniz yerde fdg isimli klasörün içinde
counter-strike isimli fdg dosyası olucak onu seçin.
Texture Format:Burda ayar
yapmıyacağız.
Map Type:Burda ayar yapmıyacağız.Default PointEntity class:info_player_start ı seciyoruz.Default SolidEntity Class:Func_wall ı
seciyoruz.
Game Executable Directory:Counter-Strike nın
klasorunun yerini belirtiyoruzç
Örnek:C:\Program
Files\Counter-Strike\cstrike
Mod Directory:Tfc yada baska yüklü olan hl
modlarının yuklu oldugu
klasörünün yerini belirtiyoruz(dikka sadece bir mod secilebilir).
Örnek:Bende cs1.6 yüklü olduğundan mod yüklü
deil bende böyle gösterdim.
C:\Program Files\Counter-Strike\platform
Game Directory:Valve klasörünün olduğu yeri
belirtiyoruz.
Örnek:C:\Program Files\Counter-Strike\valve
RMF Directory:Haritanızı yaparken kaydetmek
istediğiniz zaman nereye
kaydettiğinizi bilmeniz gerekir,belgelerim klasörüne Haritalarım isimli
bi klasör
açın ve rmf directory e klasörünüzü tanıtın.
Örnek:C:\Haritalarım(ben c de klasör actım).
Sıra geldi Build Programs Ayarlarına,panelden Build Programsı seçin ve
ayarları yapın;
Build
Programs
Configurations:Counter-Strike
yi seçin.
Not:Game Configurationda ki
configurationsa handi adı girdiyseniz build
programda ki configurationsa daki isim otamatik çıkar iki adın da aynı
olmasına dikkat edin.
Game Executable:Hl.exe nin yerini tanıtın.
Örnek:C:\Program Files\Counter-Strike\hl.exe
CSG Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz
zhlt klasöründeki csg.exe yi
tanıtın.
Örnek:C:\Documents and
Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlcsg.exe
BSP Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt
klasöründeki bsp.exe yi
tanıtın.
Örnek:C:\Documents and
Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlbsp.exe
VIS Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt
klasöründeki vis.exe yi
tanıtın.
Örnek:C:\Documents and
Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlvis.exe
RAD Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt
klasöründeki vis.exe yi
tanıtın.
Place compile maps in this directory before running
the game:
Haritanızı yaptınız compile ettiniz,compile işlemi bittikten sonra
maplarımızı
kaydeticeğimiz klasörü belirtmemiz lazım.
Örnek:C:\Program
Files\Counter-Strike\cstrike\maps
Not:Genelde olan bir hata var bazı yeni
başlayan tasarımcılar maplarını
başka klasörlere kaydettikleri için compile bittiğinde oyun calıştıgında
harita
bulunamadı gibi bir hata alıyorlar bunun nedeni,cs nin haritayı
bulamamasıdır,bunun olmaması için
Place compile maps in this directory
before running the game:Örnek:C:\ProgramFiles\Counter-Strike\cstrike\maps
ayarı bu şekilde yapın.O
zaman maplar direk cs maps klasörüne kaydedileceği için haritanız
açılacaktır.
Şimdi sıra 2d views ayarlarında,2d views penceresini
seçin ve ayarları yapın.
2d views
Options:Burda Reorientprimitives on creaation in the
active 2D view
seceneği hariç hepsini seçin dikkat Grid ayarlarına ellemeyin.
Grid:Burda ayar yapmıyacağız.
3d
views
Burda ayar yapmıyacağız.
General
Undo Levels:Bu ayar haritanızı yaparken bir hata yaptınız ve geri
almak
istiyorsunuz.O zaman buraya bir değer girin ve ne kadar geri almak
istiyosanız
o kadar geri alın.
Not:Dikkat undo level değerinde
bilgisayarının ram ı düşük olanlar için 50
ideal bir değer bu tur sistemi düşük olanlar fazla değer girmesinler
yoksa pc
de kasmalar başlar.
[center]Textures
Texture Files:Haritanızı
tasarlarken kullanacağınız kaplamaların olduğu wad
dosyalarının yerini belirtir.
[/center]
Örnek:C:\Program
Files\Counter-Strike\cstrike\csdust.wad.
Diğer konularda Hammerda ki araçların ne işe yaradığını
acıklayacağım.Herkese kolay gelsin.Güzel Haritalar Yapmanız Dileği ile
Hoşçakalın.
Not:Arkadaşlar diğer verdiğim dersleri
göremiyor yada bulamıyorsunuz tekrar anlatmak zorunda kalmıyayım diye
aradığınız derslerle ilgili sayfaları buraya yazıcam
1)Nesnelere Özellik Verme(12.ci mesaj)
2)Noktasal Özellikler(28.ci mesaj)
3)Çalışan Araba Yapımı(savasci16 anlatmıştır)(104.cü
mesaj)
4)Hammer İle İlgili Ayar ve Araç
Kullanımı Hakkında Hazırladığım Video(144.cü mesaj)(Yenilencek)
5)Düşük Fps Sorununu Ortadan Kaldırma(Alıntıdır)(261.ci
mesaj)
6)Harita Karemi Olması gerek(Tabiki hayır)(281.ci mesaj)
7)Cycler_sprite İle Haritaya Model Koyma(290.cı mesaj)
Waly İle kendi Wad Dosyanızı Hazırlayın(296.cı mesaj)
9)Makineli Silah Yapımı(kreww arkadaşımız
anlatmıştır)(451.ci mesaj)
10)Wad Dosyasını Haritanın İçine Atma(Wadinclude
yapımı)(475.ci mesaj)
11)Sprite yapımı(emrets61 anlatmıştır)(541. mesaj)
12)Transparan Kaplama Yapımı(emrets61 anlatmıştır)(552.
mesaj)
13)Mayın Yapımı(dumbass arkadaşımız anlatmıştır)(2.konu,
28.ci mesaj)
14)Teleport Yapımı(Enes9595 arkadaşımız tarafından
anlatılmıştır)(2.ci konu, 278.ci mesaj)