Metin2 Geniş Kapsamlı Rehber (Yeni
Başlayanlar İçin) [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Genel Bilgi
1: Metin tam olarak nedir? Metin bir taştır. Metin aynı zamanda bir
yaratık grubu ile birlikte sınıflandırılır. Bu yaratıkların hepsi (5
Seviye) kategori canavarıdır ve taşlara saldırmak, taşları yok edene
kadar, farklı yaratıkların ortaya çıkmasına sebep olur.
2: Bir metin taşına neden saldırasınız? Metin taşına bazı görevleri
tamamlamak için saldırmanız gerekmektedir (Metin muharebesi görevi).
Metin taşlarının aynı zamanda ender rastlanan bazı eşyaları düşürmeleri
de söz konusudur, örnegin beceri kitaplari ve büyülü taşlar.
3: Metin taşları nerde bulunur? Metin taşları herhangi bir yerde
bulunabilir, harita üzerinde yürüyerek ulaşılabilir herhangi bir yerde
metin taşına rastlamanız mümkündür. Denizin sıg yerinde bile bazen metin
taşlarına rastlanabilir.
4: Kaç tane farklı metin taşı türü vardır? Her 5 seviye için farklı
metin taşı türleri söz konusudur. Örnegin Seviye 10 için Metin Muhabere
taşı, Seviye 15 için Metin Savaş taşı ve sair. Kısacası her 5inci
seviyede farklı metin taşları ortaya çıkmaktadır.
5: Metin neye benzer?
6: Metin avlama? Metin bulmak istiyorsanız, haritanın her tarafını
detaylı olarak arayın. Özellikle ana yolun dışındaki bölgeleri ve
bilindik yolların dışındaki herhangi yerler, oralarda daha sık
bulunurlar. (Büyük ihtimal ana yollardan uzak oldukları için henüz
keşfedilmemişlerdir.
7: Herhangi ipucu? Tavsiyemiz : 20 Seviye olmadıkça, moblarla ugraşmakta
tecrübeniz yoksa ve metine zarar verecek kadar DPS’niz yoksa, 20
Seviyeye kadar metin taşlarına bulaşmayın. Diger yandan,
arkadaşlarınızla birlikte her zaman metin taşı avına çıkabilirsiniz. Bu
size aynı zamanda beyaz kaplanların ve beyaz yeminli komutanların
bulundukları haritaları inmceleme fırsatı da verecektir.
Öte yandan, bölgeyi agresif ve tehlikeli moblardan temizleyin, mobun
size dogru geldigi esnada, aç boz ayı tarafından öldürülmek
istemezsiniz. Bir sürü pot getirin yanınızda, 50-80 civarı, size
haritada iyi bir tur yaptırma rahatlıgını saglayacaktır- büyük
hayvanları öldürme fırsatı verecek, moblarda çekilmek için yeteri kadar
destek verecek ve bir iki tane yüksek seviyeli (15 ve üstü) metin taşı
"kesmenize" yardımcı olacaktır. Güçlü bir büyü de işinize yarayabilir.
8: Metin Ne Düşürür? Metinler farklı eşyalar düşürebilir, genelde iksir
ve iyi bir eşya. Birden fazla kiş bir metin üzerinde çalışırken daha iyi
eşya düşürdügü rivayeti söz konusu, dogrulugunu test etmek size kalmış.
Grup halinde avlanmak kesinlikle çok iyi bir fikir.
8: Bir metini "kesebilmek" için, onunla aynı seviye olmanız gerekmiyorsa
da, çok fazla zaman harcamamanız ve etraftan çıkan yaratıklarla başa
çıkabilmeniz için, metinle aynı seviye olmanızda yarar var.
Metin taşları Listesi (ve yaratıklar)
Belirttiklerimiz dışında metin türlerine rastlarsan, bu listeyi
güncelleyebilmemiz için lütfen bana PM ile ulaşın.
Seviye 5: Keder Metin (en kolay başa çıkılabilen taştır)
Seviye 10: Metin Muharebe (Kırmızı yaban domuzu, ayılar, gri kurtlar)
Seviye 15: Metin Savaş (Boz ayı, kaplanlar, alfa gri ayılar)
Seviye 20: Metin Hırs (Siyah ayılar, beyaz kaplanlar, kahverengi ayılar)
Seviye 25: Siyah Metin (Beyaz yeminli askerler, beyaz yeminli okçular,
beyaz yeminli kumandan)
Seviye 30: Karanlık Metin Siyah Rüzgar askeri, siyah rüzgar okçusu,
siyah rüzgar generali)
Seviye 35 Kıskanç Metin (Vahşi okçu, vahşi asker, piyade askeri, vahşi
general)
Seviye 40 Gölge Metin (Ork, akrep)
Seviye 50- Dayanıklı Meitn (vebalı Köpek)
Seviye 55- Şeytan Metin
Seviye 65- Ölüm Metin
Seviye 70 Katil Metin
Seviye 75 Kan Metin
Seviye 80 Ma-An Metin
Seviye 90 Jeon-Un Metin
İpucu: Haritanın güney kısmında bir çok metin taşı bulunur. Üst sag
köşede, plajın yer aldıgı bölümde de metin taşlarına rastlayabilrisiniz.
İpucu: Yukarıda belirtilen yaratık türlerinin bulundukları yerlerde
metin taşları ortaya çıkmaktadır. Örnegin, kırmızı yaban domuzu, syılar,
gri kurtların bulundukları bölgelerde metin muharebe taşı ortaya çıkar.
Beyaz yeminli askerlerin, beyaz yeminli okçuların bulundukları
bölgelerde ise siyah metin ortaya çıkacaktır. Dolayısıyla, metini
bulunca, nasıl yaratıklarla karşılaşabileceginizi düşünmekten ziyade,
hangi yaratık türlerinin haritanın hangi kısmında bulundugunu düşünerek
metin taşı arayışlarında bulunabilirsiniz.
Bazı seviyelerde ek***lik bulunuyor, şu an için bilgim bu kadar.
Seviye 100 ve Seviye 105 Metin taşı oldugu da belirtiliyor, fakat
isimlerini bulamadım.
Görevler
Seviye 1:
Şehir Bekçisi Görevi:
Tanım: Sizi, sizden Depo'dan iksir almanızı isteyecek olan Bekçi'ye
yollar.
Ödül: Yang
Eşya: Rastgele Donatı, Eşya
Seviye 2:Şehir Bekçisi Görevi:
Tanım: 9 Vahşi Köpek öldür
Ödül: 250 Deneyim
Yang: 1000
Eşya: Kırmızı İksir(S) x 15
Avlanma Görevi:
Seçenekler:
10 Vahşi Köpek avlayın
5 Kurt avlayın
Ödül:
Deneyim: 10%
Eşya: Seviye1 Zırh+0
Seviye 3:
Şehir Bekçisi Görevi:
Tanım: Depoya gidip ve ona Zırhçı olan babası için bir kitap almasına
yardım et.
Ödül: 450 deneyim
Yang: 5000
Eşya: Mavi İksir(S) x 20
Avlanma Görevi: Vahşi Köpek x 20/Kurt x 10
Ödül: 10% Deneyim
Eşya: Seviye1 Migfer+0
Seviye 4:
Avlanma Görevi:
Seçenekler:
15 Kurt avla
5 Alfa Kurt avla
Seviye 5:
Şehirde ögretmenlerin yanına git ve yetenek yolunu seç.
Avlanma Görevi: Alfa Kurt x 10/Mavi Kurt x 10
Ödül: 10% Deneyim
Eşya: Rastgele
Seviye 6:
Şehir Bekçisi Görevi:
Tanım: Demirci'ye git ve depo bekçisinden domuz burnunu almasına yardım
et.
Ödül: 1300 deneyim
Yang: 2000
Eşya: Kurt Postu+
Depo Görevi:
Tanım: Yonah'dan boş bir şişe almasına yardım et, ondan sonra, Yaban
Domuz'dan şeftali tohumu alın.
Ödül: 1500 deneyim
Yang: 1000
Avlanma Görevi: Mavi Kurt x 10/Yaban Domuz x 10
Ödül: 10% deneyim
Eşya: Rastgele
Seviye 7:
Demirci Görevi:
Tanım: Balıkçı'ya bir balık avlama oltası getirmeni isteyecektir.
Yang: 5000
Depo Görevi:
Tanım: Babası, Zırhçı'nın ne yemek istedigini bulmalısın.
Ödül: 1000 deneyim
Yang: 1500
Avlanma Görevi: Yaban Domuz x 10/Alfa Mavi Kurt x 5
Ödül: 10% deneyim
Eşya: Rastgele
Seviye 8:
Avlanma Görevi: Yaban Domuz x 20/Alfa Mavi Kurt x 10
Ödül: 10% deneyim
Eşya: Rastgele
Baek-Go görevi:
Tanım: İlaç yapmak için Mavi Kurttan karaciger al.
Ödül: 3000 deneyim
Yang: 5000
Eşya: Kurt Postu
Seviye 9:
Şehir Bekçisi Görevi:
Tanım: Temel e itimi TAMAMLAMIŞ bulunuyorsun.
Ödül: 5000 deneyim
Yang: 2000
Demirci Görevi:
Tanım: Harita 2'de bulunan şehirdeki Deokbae adlı arkadaşına bir mektup
***ür.
Ödül: 4000 deneyim
Yang: 3000
Seviye 10:
Kaptan Görevi:
Tanım: Harita 2'de bulunan şehirdeki Yu-Hwan ile casusluk etmek amacıyla
konuş.
Ödüld: 5000 deneyim
Yang: 2000
Aranyo Görevi:
Tanım: Kocası Soon'u bul.
Ödül: 7000 deneyim
Yang: 10000
Soon Görevi:
Tanım: Hangi pervanelerin en iyi olduklarını bulması için ona yardım et.
Uriel'i gör.
Ödül: 6000 deneyim
Yang: 2000
Avlanma Görevi: Alfa Mavi Kurt x 20/Kırmızı Yaban Domuzu x 10
Ödül: 10% deneyim
Eşya: Rastgele
Seviye 11:
Zırhçı Görevi:
Tanım: Zırh emrini alması için ona yardım et. Demirci'ye git.
Ödül: 26000 deneyim
Yang: 15000
Eşya: Domuz Burnu, Zırh Seviye 18+3
Avlanma Görevi: Kırmızı Yaban Domuzu x 10/Ayı x 5
Ödül: 10% deneyim
Eşya: Rastgele
Seviye 12:
Kaptan Görevi:
Tanım: 10 Alfa Gri Kurt öldür
Ödül: 10000 deneyim
Yang: 3500
Octavio Görevi:
Tanım: Yemek Kitabını bul. Soon'a git.
Şimdi, bagırsak elde edene kadar Gri Kurt öldür.
Ödül: 12000
Yang: 5000
Eşya: Kurt Pençesi
Avlanma Görevi: Ayı x 15/Gri Kurt x 10
Ödül: 10% deneyim
Eşya: Rastgele
Seviye 13:
Yaşlı Kadın Görevi:
Tanım: Kadın üşüyor. Kürk mantosunu bul, Gri Kurt öldür.
Eşya: Rastgele Zırh
Seviye 14:
Kaptan Görevi:
Adı: Savaş Metin'ini yok et.
Tanım: Bir "Savaş Metin'i" yok et (seviye 15 seviye 5)
Tiyo: Rastgele yerlerde çok sayıda bulunurlar. Bir tane bulana kadar
etrafta sadece dolaş.
Ödül: deneyim: 20,000
Yang: 10,000
Eşya: Rastgele Taş
Avlanma Görevi:
Seviye 15:
Kaptan Görevi:
Adı: Yuhwan'ı bul.
Tanım: Eşya'yı Yuhwan'a ***ür.
Tiyo: Yuhwan ikinci köyde
Ödül:
Deneyim: 20,000
Yang: 10,000
Ah-Yu'nun Görevi:
Adı: Silah Satıcısı'na git
Tanım: Silah Satıcısı'nı bul.
Tiyo: Onu çok kolay bulacaksın.
Yardım: Onunla bir süre konuştuktan sonra, sana Octavio'nun yanına
gidip, Octavio'yla konuşmanı söyleyecek.
O sana ikinci köyden Yu-Rang'ın yanına gidip, onunla konuşmanı
söyleyecek.
Onunla konuştuktan sonra, sana bir pirinç keki verilecek, görevini
tamamlamak için o keki Ah-Yu'ya ***ür.
Ödül:
Deneyim: 26,000
Yang: 10,000
Avlanma Görevi:
Seçenekler:
20 tane Boz Ayı avla.
10 Alfa Gri Kurt avla.
Ödül: 10% deneyim
Seviye 16:
Kaptan'ın görevi:
Adı: Casusu yakala 1
Tanım: Beyaz Yemin Casusu hakkında bilgi topla.
Tiyo: Sadece alelade Beyaz Yemin casuslarını öldür, Put olanları
öldürme.
Yardım: Yardım edebilecegim tek nokta: Beyaz Yemin'i ihtiyacın olan
eşyayı düşürene kadar öldür.
Ödül:
Deneyim: 40,000
Yang: 5,000
Demirci'nin Görevi:
Adı: Altın Baltayı Bul
Tanım: Demirci'nin Deokbae için yaptıgı baltayı bul
Tiyo: Yine sadece alelade Yemin'ler, Put'lar degil.
Yardım: Size gereken eşyayı düşürene kadar Beyan Yemin'i öldür
Ödül:
Deneyim: 36,000
Yang: 10,000
Eşya: Süs Eşyası
Avlanma Görevi:
Seçenekler:
15 Alfa Gri Kurt avla
5 Kaplan avla
Ödül:
deneyim: 10%
Seviye 17:
Avlanma Görevi:
Seçenekler:
20 Afa Gri Kurt avla
10 Kaplan avla
Ödül:
deneyim: 10%
Seviye 18:
Depo Görevi:
Adı: Saç Tokasını bul
Tiyo: Beyaz Yemin Okçularını bu görevi kolaylaştırmak için öldür.
Yardım: Depo'da önce size Demirci ile görüşmeniz söylenecek (Demirci
hemen onun yanında). Ondan sonra Silah atıcısı ile konuşman söylenecek
(Silah Satıcısı yürüyerek çok kısa sürede ulaşabilecegin bir yerde).
Silah Satıcısı sana gidip Beyaz Yemin Okçuları öldürmeni söyleyecek.
Okçuları Saç Tokasını düşürene kadar öldür ve görevi tamamlamak için
depo'ya geri gön.
Ödül:
Deneyim: 60,000
Yang: 10,000
Eşya: Binicilik Bileti
Avlanma Görevi:
Seçenekler:
20 Kaplan avla
10 Siyah Ayı avla
Ödül:
Deneyim: 10%
Seviye 19:
Avlanma Görevi:
Seçenekler:
20 Kaplan avla
10 Siyah Ayı avla
Ödül:
Deneyim: 10%
Mirine'nin Görevi:
Adı: Mirines kardeş bul
Tanım: Mirine onun için kardeşini bulmanı istiyor.
Yardım:
Adım1: Diger köye git ve Yuhwan ile konuş
Adım2: Etrafta dolaş ve Yang-Shin ile konuş
Adım3: Geri git ve Mirine'e haberleri ilet
Ödül:
Deneyim: 122,000
Yang: 5,000
Seviye 20:
Avlanma Görevi:
Seçenekler:
20 Siyah Ayı avla
15 Beyaz Yemin Okçu avla
Ödül:
Deneyim: 10%
Beki Görevi:
Adı: Mi-Jung'i öldür
Tanım: Beyan Yemin'den Mi-jung'i öldürmek zorundasın
Tiyo: Keyifsiz Mi-Jung öldürme
Yardım: Sadece bir Mi-Jung öldür
Ödül:
Deneyim: 122,000
Yang: 20,000
Eşya: Gümüş Bilezik
Seviye 21
Silah Satıcısı Görevi:
Tanım: Onun yeni silahı için Keten ve Demir Filizi topla.
Ödül: Deneyim
Eşya: Seviye 20+3 Geniş Kılıç / genelde extra etkiler
Avlanma Görevi: Beyaz Yemin x 10/Beyaz Kaplan x 10
Ödül: 2~10% deneyim
Yang: 40000
Eşya: Seviye 21 karakter sınıfına ba lı olarak silah
Seviye 22:
Avlanma Görevi: Beyaz Kaplan x 25/Beyaz Yemin Komutanı x 10
Ödül: 2~10% deneyim
Yang: 40000
Eşya: Rastgele
Seviye 23:
Bekçi Görevi:
Tanım : Eun-Jung'i öldür
Ödül: 150,000 deneyim
Yang: 25000
Eşya: Altın Kolye +4
Avlanma Görevi: Beyaz Yemin Komutanı x 20/Siyah Rüzgar Askeri x 40
Ödül: 2~10% Deneyim
Yang: 40000
Eşya: Rastgele
Seviye 24:
Mirinie Görevi:
Tanım: Siyah Rüzgar tayfasından Eski Üniforma bul.
Ödül: Deneyim
Yang: 25000
Eşya: Seviye 25 Kılıç
Avlanma Görevi: Siyah Rüzgar Askeri x 60/Siyah Rüzgar Manyagı x 80
Ödül: 2~10% Ödül
Yang: 40000
Eşya: Rastgele
Seviye 25:
Kaptan Görevi:
Tanım: Süvari hakkında bilgi topla
Ödül: 150,000 Deneyim
Yang: 30000
Eşya: Altın Küpe
Avlanma Görevi: Siyah Rüzgar Piyade x 80/Siyah Rüzgar Jak-To x 20
Ödül: 2~10% Deneyim
Yang: 40000
Eşya: Rastgele
Seviye 25 görevlerine ek:
Yaşlı kadından alınabilecek özel görev:
yaşlı kadın Biologe chaegirab a yolluyor (1.nci köy [898:797])
biyologtan alınan görev : Aç Kahverigi ayılardan 10 adet toe mantarı
toplamak.
(graf'a teşekkürler)
Seviye 26:
Avlanma Görevi: Vahşi Minyon x 80/Siyah Rüzgar Gu-Ryung x 20
Ödül: 2~10%
Yang: 20000
Seviye 30
Avlanma görevi: Ah-You nun mizraklari
Yabani piyade. Yabani uşak. Yabani okçu. Yabani general keserek
3 tane mizrak bul ah-you ya ***ür.
Ödül:
300k exp
30k yang
****************************************
Şu an için kısıtlı. Seviye ilerledikçe, zaten görevleri başarmak için
klavuza ihityacınız olmayacak. Yeni başlayanlar ise buradan
yararlanabilirler.
Okudugum kadarıyla 25. Seviyeden sonra evlenme gibi bir seçeneginiz
dogacaktir.
Evlenebilmeniz için, her iki karakterin de 25. Seviye olması gerekiyor
ve 2 milyon yang bedelinde smokin edinmeniz gerekiyor.
Evlenmek isteyen bayan karakter:
2.5 milyon yang bedelinde gelinlik almalı ve 1002k bedelinde bir çiçek
demeti almalı.
jin-hee görevinden elde edilebilinen veya satın alınabilinen her
karaktere birer yüzük.
Bunların yanı sıra, evlilik merasimi için toplamda 1 milyon yanga
ihtiyacınız var.
Evlilik yuzuklerinin ustune sag tıklanınca partnerinizin yanına teleport
olunuyor.
Evliligin getirileri: %100 aşk puanları size bir yetenek seçme şansı
tanır. Ne kadar çok aşk puanı elde ederseniz o kadar çok evlenme
yetenekleri kazanırsınız.
45+ Deneyim.
Teleport sebebiyle ulaşım derdinden kurtuluyorsunuz.
Görüldügü gibi evlilik olayı tıpkı gerçek hayattaki gibi çok pahalı
Hangi eşyalar kimin/ne tarafından düşürülebilir?
Yalın Ayak Derisi: Siyah Ayılar
Yalın Ayak Derisi +: Bera, Kahverengi Ayılar
Şeftali Çiçegi: Kahverengi ayılar, Orklar
Süs Eşyası: Beyaz emin: Se-Rang, Okçular
Kaki Çiçegi: Kahverengi ayılar, Beyaz Kaplanlar (Ya da sadece kaplanlar)
Bayrak: Vahşi Okçu
Shurkien: Vahşi Minyon
Kırık Porselen: Vahşi Piyade Askeri
Beyaz Domuz Kuyrugu Kurdelesi: Beyaz Yemin Askerleri
Ayı Ödü: Ayılar, Lanetli ayılar
Paslı Bıçak: Siyah Rüzgar (Hangisinden tam olarak düştugu bilinmiyor)
Ork Muskası+: Elit Ork Savaşçısı, İzci ve Sihirbaz.
Kaplan derisi: Kaplanlar
Beyaz Kaplan derisi: Beyaz kaplanlar
Cevher parçaları: Siyah Rüzgar Jak-To
Ayı Ödü+: Siyah Ayılar
Akrep uyrugu: Kral Akrep
Eskimiş Sİyah: Vahşi Generaller
Zıvana: Beyaz Yemin Kumandanları
Yüz Kremi: Se-Rang
Yabani Tavşan Çanı: Beyaz Yemin Askerleri
Kurt Postu+ = Aç Kurtlar (tüm türler)
Eskimiş Siyah Üniforma = Vahşi Piyade
Yalın Ayak Derisi (artısız) = Bera Ayısı (İki Lanetli Ayı ile)
Hangi eşyayı yükseltmek için hangi eşyaya ihtiyacınız var?
Şaman:
Pembe Elbise (lvl18 ), +7, 2 Ayı Ödü
Vinç Kanat Pervanesi (lvl15), +7, Kaplan Derisi
Vinç Kanat Pervanesi (lvl15), +8, 2 beyaz Kaplan derisi
Akuatik Pervane (lvl25), +5, Ork Muskası
Savas Tırpanı Lvl 25->2 bayrak+16k +4>+5
Makas Hancer Lvl 20->2 Kurt Postu+ +6>+7
Dokuz Pala Lvl 15->2 Kurt Postu+ +6>+7
Kısa Bıçak +4->+5 Shruiken
+5->+6 2xBaşlangıç El Kitabı
1.At Görevine başlamak için 25 Seviye olmanız.
2. 100k Birikiminiz bulunması.
Başlıyoruz.
Önce Ahır Uşagının yanına git ve "ata binmek istiyorum" komutunu seç.
Ondan sonra uşak sana Maymun Zindanından at madalyonunu bulup getirmen
görevini verecektir. Zindan bekçisi tüm imparatorlukların alanındaki
ikinci haritada bulunuyor.
Haritaya ulaşmak için M'e tıkla ve zindan görevlisini ara.
Zindanların bulundukları yerler bunlar:
Jinno-İmparatorlugu
Shinsoo- İmparatorlugu
Chunjo- İmparatorlugu
Bir sonraki adım zindanda gerçekleşiyor. Zindanda 20 dakikan var. Orada
mümkün oldukça çok maymun öldür, ta ki onlardan bir tanesi 40 Seviye at
madalyonu düşürene kadar. Eger şanslı isen ilk denemede bu bileti elde
edebilirsin, ama eger bunu yapamazsan, zindana tekrar giriş yapabilmek
için bir saat beklemen gerekiyor.
Şimdi bileti aldıktan sonra, ahır uşagının yanına gidin ve bileti at
madalyonu için degiştirin (bu ilk seçenegin olacaktır), ondan sonra
vahşi okçu görevini almak için yine ahır uşagına tıklayın.
Görev, 30 dakika içinde 20 vahşi okçu öldürmekten oluşuyor. Vahşi
okçular ikinici harita alanında bulunuyor. O yüzden bu görevi ikinci
haritada bulunan ahır uşagından başlayın, böylece görevi tamamlamak için
daha iyi imkan elde etmiş olursunuz. Eger gorevi tamamlamayı
başaramazsınız madalyonu kaybedeceksiniz. Bu durumda Maymun Zindanı
görevini baştan yapmak zorunda kalacaksınız.
Vahşi okçular şurada bulunabilir:
Jinno-Empire
Shinsoo-Empire
Chunjo-Empire
Tüm vahşi okçuları öldürdügunuz zaman sayaç duracak. Ahır uşagının
yanına geri dönün. Uşak size bir at resmi yapacaktır. Bu resmin
yapılması yaklaşık 1 gün sürecektir. (Her 12 saatte bir deneyin).
Resmin yapılmasından sonra yapmanız gereken tek şey 100k ödeme yapmak ve
atınız hazır. Atınızı almak için resme sag tıklamalısınız. (Almak için
%10 şansa sahipsiniz. O yüzden eger atı alamaz iseniz, alana kadar
denemeye devam edin.
Savaş Atı Edinmek
İlk önce atınızı 10 Seviyeye getirmeniz gerekiyor. Siz 35. Seviye
olmalısınız ve 1 at madalyonuna sahip olmalısınız. Şimdi atınızı
geliştirebilirsiniz. Ahır uşagının yanına gidin, o size 30 dakika içinde
50 yılan veya akrep öldürme görevini verecektir. Bunu başarmak
gerçekten zor.
Bundan sonra yapmanız gereken 1 gün beklemek (12 saat da olabilir) ve
500k ödemek.
Bir savaş atına sahipsiniz.
Balık Avlama ile ilgili
Balık avlamak için ilk başta 7 Seviye olmanız gerekmektedir. Ondan sonra
Balıkçı'nın yanına gitmelisiniz (Şehre yakın bir yerde bir balıkçı var
ve ayrıca şehir dışındaki plajlara yakın bir yerde de balıkçı
bulabilrisiniz). Balıkçı size bir olta ve bazı yemler verecek ve sizden
ona 5 ölü tuna balıgı sırıgı vermenizi isteyecek.
Su olan herhangi bir yere gidin, oltayı elinize alın ve yemi oltaya
yerleştirmek için yeme çift tıklayın (eger aşagida kısa yol şeklinde ise
tek tık yeter). Daha sonra balık tutmak için "space" tuşuna tıklayın
veya kısa yola tıklayın.
Karakterinizin başı üstünde balık hakkında düşündügüne ilişkin bir
sembol gördügünüzde tekrar "space" tuşuna bakın. Eger bir şey
yakalayacak olursanız, chat penceresinde ne yakaladıgınızı
görebilirsiniz. Eger bir şey yakalamayacak olursanız "Yeminizi
kaybettiniz" yazısını göreceksniz.
Dogrudan balık yakalamak için herhangi bir zamanlama söz konusu
degildir. Fakat dikkatinizi çekeriz ki, başınızın üstündeki bu sembolü
gördügünüzde kanca suda aşagıya dogru gitmeye ve sarsılmaya başlar ve
sarı tarafın sonuna kadar vardıgı zaman "space" tuşuna basıyorsunuz ve
balıgı yakalıyorsunuz.
Balık Avlamakla ilgili Görevler:
Seviye 7- 5 tane tuna balı ı yakalayın. 5 tane sazan alın ve onların
üstüne çift tıklayın. Hepsini dogru bir şekilde alabilirseniz, 5 ölü
sazanınız oldugunu göreceksiniz. Eger alamazsınız sadece balık
iskeletleri goreceksiniz.
Balık isketlerini bırakın ve 5 ölü sazan yakalayana kadar balık tutmaya
devam edin. Sonra balıkçının yanına gidin ve balıkları ona verin.
*Başka görevler hakkında şu aşamada bilgimiz bulunmamaktadır.
Balık avlamakla ilgili SSS:
1. Balıkçılardan herhangi birinden yem satın alabilirsiniz.
2. Bir balıgı öldürmek için onun üzerine çift tıklayın. Eger balıgı
oldurmeyi başaramazsanız, sadece balık iskeleti elde edersiniz.
3. Bir "Minnow" (Tekeş) suda avlanabilen bir canlıdır ve kendisi de
YEM"dir.
4. Ölü bir balıgı pişirmek için herhangi bir balıkçıdan ateş almanız
gerekiyor (20k). Ateşin üstüne açık alanda çift tıklayın, sonra da
balıgı ateşin üstünde kullanın.
5. Balıkçıdan alabilece iniz özel bir küre vardır (2k). Bu küre
kancanızdaki balıgın türünü gösterir.
Farklı balıklar hakkında kısa bilgi:
Balık
Minnow (tekeş) (yem olarak kullanılır)
Crucial Sazan (pişirildikten sonra +180 hp)
Büyük Sazan (pişirildikten sonra +350 hp)
Sazan (esasen kızıl bir kapta--> 10 dakika için +20 hız.)
Mandalina Balıgı (pişirildikten sonra 180 hız)
Ot Sazanı (20 dakika için +20 saldırı hızı)
Somon Balıgı (+350 hız)
Diger.
Saç Boyası (Kahve, beyaz, kırmızı, siyah, ve sarışın)
Beyazlatıcı (Saçınızın normal rengine geri dönmesi için kullanılır ve
saçınızı boyamaya elverişli hale getirir.)
Altın YÜzük (Birazcık bonuslu Normal yüzük)
Kaçak Yakası (toplam 4 saatligine giyilebilen bir aksesuardır. Bu
aksesuarı taktı ınızda sıralamanızı gizlersiniz ve bu şekilde di
erlerini sıralamanız konusunda kandırabilirsiniz.)
Balık tuttugunuz zaman, "Balık Tutma Puanlarınız" (Oltanızın) yavaşça
yükselecek. 10/10 oldukları zaman, yükseltmesi için balıkçıya gidin
(para ödemeniz gerekiyor), ondan sonra +2 olta ve 0/20 puan elde
edeceksiniz.
20/20 tamamladıktan sonra yine balıkçının yanına gidin ve bu böyle devam
eder.
Bina/İnşa Bilgisi
*Diger herhangi bir binayı inşa etmeden önce Ev'i inşa etmek
zorundasınız.
Arazi
40-70 mil yang
Ev
20 mil yang
20 Tesis Taşı
30 Agaç Gövdesi
25 Kontraplak
Silah Fabrikası
20 mil yang
20 Tesis Taşı
30 Agaç Gövdesi
20 Kontraplak
Savunma Araçları Fabrikası
20 mil yang
20 Tesis Taşı
30 Agaç Gövdesi
20 Kontraplak
Donatım Fabrikası
20 mil yang
20 Tesis Taşı
30 Agaç Gövdesi
20 Kontraplak
Kalhane
Türleri: Elmas, Agaç Fosili, Bakır, Gümüş, Altın, Yeşim Taşı, Abanoz,
İnci, Platinyum, Kristal, Ametist, ve Serein
20 mil yang
15 Tesis Taşı
20 Agaç Gövdesi
25 Kontraplak
Güç Tapınagı
25 mil yang
25 Tesis Taşı
25 Agaç Gövdesi
25 Kontraplak
Lonca Simgesi
3 mil yang
0 Tesis Taşı
5 Agaç Gövdesi
5 Kontraplak
Taşlar
Taş başına 300k ihtiyacınız vardır
Büyüklügüne baglı olarak taş başına 5-9 Tesis taşı
Agaçlar
Agaç başına 2 mil yang
Büyüklügüne baglı olarak agaç başına 5-9 Agaç Gövdesi
Her canavardan aldıgınız deneyim:
Her bir seviye için, o canavarın sizden seviye sayısı başına %5 deneyim
puanı alırsınız.
Dolayısıyla, Kırmızı Yaban Domuzu için 10. Seviyede standart deneyim 148
- 5. Seviyede 185 (veya 25% daha fazla ), 20. seviyede 74 (veya 50%
daha az) ve 24 seviyede 0 (veya 100% daha az).
Eger canavar sizden:
10 seviye daha fazla ise = 150% deneyim
9 seviye daha fazla ise = 145% deneyim
8 seviye daha fazla ise = 140% deneyim
7 seviye daha fazla ise = 135% deneyim
6 seviye daha fazla ise = 130% deneyim
5 seviye daha fazla ise = 125% deneyim
4 seviye daha fazla ise = 120% deneyim
3 seviye daha fazla ise = 115% deneyim
2 seviye daha fazla ise = 110% deneyim
1 seviye daha fazla ise = 105% deneyim
Sizinle aynı seviyede ise = 100% deneyim (Normal)
1 seviye daha az ise = 100% deneyim (Normal)
2 seviye daha az ise = 98% deneyim
3 seviye daha az ise = 96% deneyim
4 seviye daha az ise = 94% deneyim
5 seviye daha az ise = 92% deneyim
6 seviye daha az ise = 90% deneyim
7 seviye daha az ise = 85% deneyim
8 seviye daha az ise = 80% deneyim
9 seviye daha az ise = 70% deneyim
10 seviye daha az ise = 50% deneyim
11 seviye daha az ise = 30% deneyim
12 seviye daha az ise = 20% deneyim
13 seviye daha az ise = 10% deneyim
14 seviye, veya daha fazla, daha az ise = 0% deneyim (0 veya 1 deneyim)
Standart veya normal deneyim, toplulugun seviyesindedir.
Aç canavarlar, kendi normal türlerinin %70 deneyimini verirler.
Bazi canavarlar:
Vahşi Köpek - Seviye 1 (Seviye 1) - 1 Seviyede deneyim: 15 deneyim - Aç =
11 deneyim
Kurt - Seviye 3 (Seviye 1) - 3 Seviyede deneyim: 39 deneyim - Aç = 27
deneyim
Alfa Kurt - Seviye 4 (Seviye 1) - 4 Seviyede deneyim: 51 deneyim - Aç =
36 deneyim
Mavi Kurt - Seviye 6 (Seviye 1) - 6 Seviyede deneyim: 75 deneyim - Aç =
53 deneyim
Yaban Domuzu - Seviye 7 (Seviye 1) - 7 Seviyede deneyim: 87 deneyim - Aç
= 61 deneyim
Alfa mavi Kurt - Seviye 9 (Seviye 1) - 9 Seviyede deneyim: 111 deneyim -
Aç = 78 deneyim
Kırmızı Yaban Domuzu - Seviye 10 (Seviye 2) - 10 Seviyede deneyim: 148
deneyim - Aç = 103 deneyim
Ayı - Seviye 12 (Seviye 1) - 12 Seviyede deneyim: 147 deneyim - Aç = 103
deneyim
Gri Kurt - Seviye 13 (Seviye 1) - 13 Seviyede deneyim: 159 deneyim - Aç =
111 deneyim
Boz Ayı - Seviye 15 (Seviye 2) - 15 Seviyede deneyim: 220 deneyim - Aç =
154 deneyim
Alfa Gri kUrt - Seviye 16 (Seviye 2) - 16 Seviyede deneyim: 233 deneyim -
Aç = 164 deneyim
Cung-Mok - Seviye 9 (Seviye 4) - 9 Seviyede deneyim: 100 deneyim
Jug-Hyul - Seviye 10 (Seviye 4) - 10 Seviyede deneyim: 120 deneyim
Mu-Rang - Seviye 16 (Seviye 4) - 16 Seviyede deneyim: 200 deneyim
Young Ji - Seviye 21 (Seviye 4) - 21 Seviyede deneyim: 220 deneyim
Li-An - Seviye 24 (Seviye 4) - 24 Seviyede deneyim: 250 deneyim
Aşagidakiler %100 dogrudur.
Kaplan - Seviye 18 (Seviye 1) - 18 Seviyede deneyim: 363 deneyim
Siyah Ayı - Seviye 19 (Seviye 1) - 19 Seviyede deneyim: 386 deneyim
Beyaz Yemin Okçu - Seviye 20 (Seviye 1) - 20 Seviyede deneyim: 467
deneyim exp
Not: Alçak Beyaz Yemin 2 Seviyedirler ve dolayısıyla aç olmayan
türlerinden daha güçlüler. Onların deneyimi fark edebilir, etmeyebilir
de. Bunu dogurlamanın en iyi yolu, onlarla aynı sevide
bulundugunuzdadır.
Su/Meyve Suyu Reçeteleri
Baek-Go
Şeftali çiçegi = Şeftali çiçegi meyve suyu / 3 dakikalık +15 hareket
hızı / 16 Seviyeden itibaren
Yaban Tavşan Çanı = Yaban Tavşan meyve suyu / 3 dakika için +5 güç / 20
Seviyeden itibaren
Gango kökü = Gango kökü suyu / derhal 50hp'yi geri getirir / 28
Seviyeden itibaren
Kaki çiçegi = Kaki çiçegi suyu / 50mp'yi derhal geri getirir / 24
Seviyeden itibaren
Yu-Hwan
Leylak + Şeftali Çiçegi Suyu = Sim-Suyu / daha iyi hedef almak / 32
Seviyeden itibaren
Leylak + Yaban Tavşan suyu = Dok-Suyu / Savunmanızı güçlendirir / 36
Seviyeden itibaren
Tue Mantarı + 100 Kaki çiçegi suyu = 100 Bo-Suyu / derhal 100mp geri
getirir
Tue Mantarı + 100 Gango kökü suyu = 100 Genç-Suyu / derhal 100hp geri
getirir / 44 Seviyeden itibaren
Hu-Ahn-So
Dag Gülü + Sim-Suyu = Zin-Suyu / 3 dakikalıgına +50 saldırı gücü ilave
eder / 46 Seviyeden itibaren
Dag Gülü + Dok-Suyu = SamBo-Suyu / 3 dakikalıgına +70 savunma ilave eder
/ 48 Seviyeden itibaren
Dut + 100 Genç-Suyu = Hwal-Suyu / 3 dakikalıgına +30 saldırı hızı ilave
eder / 52 Seviyeden itibaren
************************************************** ******************
Ayrıca Karakterlerin özellikleri hk kısa bilgide verelim
Savaşçı karakteri hakkında kısa bilgi.
SP'yi yükseltmesi dışında INT'ın Savaşçı açısından herhangi bir etkisi
yoktur. Fakat seviyenin yükselmesiyle, SP yeteri kadar yükselir, o
sebeple Savaşçı'ya INT eklenmesi gerekmez.
STR'nin yükselmesiyle, saldırı ve yetenek hasarları hızla yükselir. O
sebeple STR bir savaçlı için son derece önemlidir.
Her 3 veya 4 DEX puanı saldırı ve yetenek hasarını bir kereye mahsus
olarak yükseltir (STR kadar belirgin bir şekilde olmasa da, yine de
önemli ölçüde).
VIT nasıl egitildiginize baglidir. Eger tek başınıza egitiliyorsanız
daha az savunmaya ihtiyacınız var, dolayısıyla daha az VIT eklenir.
ÖNERİ: İlk başta tam STR, daha sonra 20-50 VIT ekleyin, daha sonra da
DEX'e odaklanın.
Beden: Her yetenegi burada belirtlenleri sırasıyla egitin. aura of
sword, sword spin, dash/3-way cut/berserk.
Ruh: Hayalet vuruşu, şiddetlisaldırı, şaşırtma, kılıç vuruşu, güçlü
beden. (Güçlü beden seviye ilerlemede yararlıdır, fakat daha sonra
önemini yitiriyor.)
Ninja;
Tıpkı savaşçı gibi, Ninja da INT'e ihtiyaç duymaz.
ÖNERİ: Tam DEX, sonra bira VIT eklenmesi, daha sonra ise STR'ye
odaklanma.
Bıçak: Döner Bıçak, pusu, hızlı saldırı, zehirli bulut/gizlenmek
Yay: Zehirli ok, ateşli ok, tekrarlı ok atışı, ok ya muru, tüy yürüyüşü
(eger hız istiyorsanız, master tüy yürüyüşü) :
Ok Becerili (Yaylı) Ninja kimdir?
Okçu, olaganüstü hasar vermeye kendini adamış ninjadır (suikastçidir).
Bu, hedefiniz çok uzakta iken size gerçek dışı gibi gelebilir, fakat
asıl olan şudur ki, rakibe/düşmana ne kadar çok yaklaşırsanız, bu oranda
yüksek hasar verebilirsiniz. Okçular alışıldık bir sınıf degildirler.
Bir okçuyu egitmek çok emek, zaman ve sabır şsteyen bir iştir ve eger bu
işe kendinizi adamaz iseniz, kesinlikle iyi bir okçu ortaya
çıkaramazsınız. Bir yaratıga bir ok ile vurabildiginiz sürece, daha
yavaş deneyim kazanacaksınız. Ve bir yaratıgı yenmenin tek yolu zehir ok
yeteneginiizin gelistirilmesidir.
Neden Okçu Ninjayı seçesiniz?
Herşeyden önce oynamak için son derece eglenceli bir sınıftır. Yüksek
hasarı verdigi için pvp için çok iyidir. Okçular bu oyun içinde en
yüksek hasarı verebilen sınıftır. Ayrıca çok iyi bir destek sınıfıdır
(savaşlar ve Lonca savaşlarında), çünkü lonca üyelerine veya takım
üyelerine son derece etkili olarak yardımcı olabilecektir. Takım
oluşturmak için çok aranan bir karakter türü olacaksınız, çünkü bir çok
yaratıgın aklını çelebilirsiniz ve o yaratıkları takıma çekebilirsiniz.
Okçunun Becerileri Nelerdir?
Tekrarlanan Atış: Bu beceri size, hedefe dogru aynı anda bir çok ok
atışı yapmanıza imkan verecektir. Belirtilen hasar, tek bir ok ile
yapabileceginiz hasar miktarı olmayıp, tüm okların birlikte verecekleri
hasara işarettir. Bu beceri pvp için iyidir ve büyük yaratıkları
öldürmek için yararlıdır. Bu beceriyi kullanma aralıgı çok uzun degildir
(15 saniye), dolayısıyla bu beceriyi sıkça kullanmanız söz konusu
olabilecektir.
Ateşli Ok: Okunuz ateşlenecek ve rakibe saplanacaktır. Vurulan rakip
etrafında küçük bir etki alanı oluşturacak ve onu çevreleyen diger
düşmanlar da oktan daha küçük derecede etkilenecektir. Bu büyü 180
derecelik bir alan açıgı için etkili olabilmektedir. Bu beceriyi
kullanma aralıgı biraz daha fazladır (25 saniye), fakat buna degerdir.
Zehirli Ok: Okunuz zehir ile vuracaktır ve etrafınızdaki rakipleri
etkileyecektir. Bu, ateşli oktan daha geniş bir alanı etkisi altına
almaktadır, fakat daha az hasara sebebiyet vermektedir. Bu büyünün en
büyük özelligi, düşmanı yere devirebilen tek yetenek oluşudur. Bu size,
iksir almak için zaman kazandırmaktadır. Bu beceriyi kullanma aralıgı
ateşli ok ile aynıdır (25 saniye).
Ok Yagmuru: Ok yagmuru, birden fazla oku birden fazla düşman üzerine
fırlatmaktır. Bu becerinin verdigi hasar oldukça büyüktür, falkat
maalesef kontrol edilebilir degildir. Farklı yaratık gruplarına bu
yetenegi kullanarak ok fırlatabilirsiniz, fakat yine de çok kısa bir
süre içinde o grup yaratık tarafından kendinizi çevrelenmiş
bulacaksınız. 1inci Seviyede 2 ok fırlatabileceksiniz. M5 Seviyesinde
veya o civarda 7 ok fırlatabileceksiniz. Bu beceri çok kullanışlı
olmamakla birlikte, yine de yaratıkları kendinize veya grubunuza dogru
çekmek için yararlıdır. Bu yetengi kullanabilme aralıgı diger
yeteneklere oranla daha düşüktür. (12 saniye).
Hafif Adım: Bu beceri size yürüme hızı ve güzel bir görüntü efekti
saglamaktadır. Fakat bu becerinin puanları deger mi? Bu sorunun cevabı
tamamen size kalmış, çünkü hızlı koşmayı, fazla hasara tercih etmeniz
gerekecektir.
Olagan Ok Becerili Ninja için Beceri Gelişimi
Hafif adım dışındaki tüm becerilere birer puan verebilrisiniz. Tabi ki
hafif adım becerisine de puan verebilirsiniz, fakat bu kılavuzu
hazırlayanın önerisi aksi yöndedir.
Yaratık öldürme gelişimi: MAX (azami) ateşli ok ilk önce, bununla
inanılmaz derecede hasar verebilirsiniz. Azami zehirli ok ikinci sırada.
Bunun amacı düşmanı şaşırtma becerinizin geliştirilmesi ile fazla hasar
oluşumunu saglamaktır. Daha sonra azami tekrarlanan atış, ve böylece
bir yaratıgı hızlıca öldürme imkanına sahip olacaksınız. Ayrıca bu
beceriyi pvp'de sıkça kullanabileceksiniz.
Ateşli Ok > Zehirli Ok > Tekrarlanan Vuruş
Pvp gelişimi: MAX ateşli ok ilk başta, daha sonra tekrarlanan atış ve en
sonunda da zehirli ok. Olaganüstü hasar verip, tekrarlanan vuruş ile
daha hızlı vuruş yapabileceksiniz. Zehirli ok, 1 puanda dahi
tutulabilir, sadece düşmanı şaşırtmak için kullanılabilir (düşmanı
zehirlemek çok da etkili bir yöntem olmayacak) ve onun yerine hafif adım
becerisi seçilebilecektir. Bu yolla düşmanlarınızdan kaçabileceksiniz
de.
Ateşli Ok > Tekrarlanan Atış > Zehirli Ok/Hafif Adım
Alternatif Gelişim: Bazı oyuncular karışık vuruş tekniklerini
karıştırmak isteyebilirler. Eger bunu yapan olur ise, bana PM ile
ulaşsın, gereken bilgileri bu kılavuza ekleriz.
Olagan Ok Becerili Ninja için Stat Gelişimi
Stat puanları hakkında kısa bilgi:
STR: Hasarı yükseltmektedir, yayınızla birlikte çalışmaktadır.
DEX: Hem hasar, hem de kaçma oranınızı yükseltmektedir. Bunlar da
savunmanızı etkilemektedir
CON: Savunmanızı ve yaşam puanlarınızı arttırmaktadır.
INT: büyü puanlarınızı yükseltmektedir, büyü hasarı ve büyü savunmayı
yükseltmektedir.
DR: Hasara dayanıklılık. Bu savunmayı etkilemektedir. Bunun hakkında çok
fazla bilgi olmamasına ragmen, vuruş yaptıgınız zaman hasarın düştügünü
göreceksiniz. Fakat bu, karakterinizin düşman saldırılarından
kaçabilecek nitelikte kılmaz.
max dex > max str > max con. İlk başlarda bu formülü kullanarak
daha az hasar alacak ve yaşamak için biraz savunma kazanacaksınız. Çok
fazla ölmeyeceksiniz, fakat karşı tarafa da, str basmaya başlamadan, çok
fazla hasar veremeyeceksiniz. Beceri hasarınız düzenli saldırılarda
hasar yoklugunu kompanse edecektir.
max str > max dex > max con. İnanılmaz hasar vereceksiniz,
başlangıçta bile! Fakat biraz dex verene kadar hiç savunmanız olmayacak.
Bu bastıgınız dex de size sadece sınırlı bir savunma saglayacaktır. Bu
gelişim türü, ilgili oyuncunun pahalı ve yüksek + lı korunma eşyaları
alabilecek kadar zengin olması halinde önerilmektedir.
2 dex / 1 con > dex maksimuma getirildikten sonra, max str > str
maksimuma getirildikten sonra, max con. Bu en güvenli gelişim gibi
görünmektedir. Başlarda çok fazla con'a ihtiyaç duymazsınız, çünkü
hasarınız büyük ölçüde zarar görecektir. Hasarınız, dex'n azamiye
getirilmesine kadar sınırlı olacaktır.
2 str / 1 con > str maksimuma getirildikten sonra, max dex > dex
maksimuma getirildikten sonra, max con. Önceki gelişime oranla daha
yüksek hasar.
Başlarda con'a ihtiyaç duyulup duyulmadıgı konusunda ciddi tartışmalar
söz konusudur. Bu klavuzu hazırlayana göre, ilk başlarda con'a ihtiyaç
yoktur, çünkü azami dex gelişimi kullanıldıktan sonra yaşamda kalabilmek
için bazı iksirlerin tüketilmesi gerekiyor. Fakat sonuçta + hayat
puanları söz konusudur ve bu da saglık ek***ligini gideriyor. Daha
sonraki aşamalarda con bir zorunluluktur.
Eşyalar/Donanım
Donanımınız çok önemlidir. Özellikle pvp için. İlk başlarda donanımınızı
+4 seviyesine gitirin, bu genelde çok iş görür ve çok da fazla para
gerektirmez. Daha sonraki aşamalarda, ne kadar çok + eklerseniz ve ne
kadar çok hayat puanı bonusu eklerseniz, o kadar iyidir. Bir ok becerili
ninja + str'ye +dex'e ihtiyaç duydugundan daha fazla ihtiyaç
duymaktadır. Hasara ihtiyacınız vardır, çünkü bu sizin en güçlü
noktanızdır. Üstünde durmanız gereken eşyalar:
* Abanoz küpe +7 veya daha fazla. Bunlar yüksek g ç ve yüksek saglıkla
ihtiyaç duydugunuz eşyalardır.
* Boynuz yayı +7 veya daha yüksek.
* Hayat puanı bonusu olan silahlar. Bunlar savaşçının eşyaları kadar
pahalı degildir. Bu silahları en azından +4 yapın.
* Hasar becerisinin zamanını azaltan eşyalar. Bu becerinizi kullanmak
için ne kadar az zaman aralıgı beklemek zorunda olursanız o kadar yüksek
hasar verebilirsiniz.
* Hız eşyaları. Bir ok becerili ninja için hız sıb derece önemlidir.
Çünkü bu ninja bir avcıdır. +15 ve +30 saldırı hızı olan oklar arasında
çok büyük fark vardır. Saldırı hızı ne kadar düşük ise, o kadar çok
hasar verilmektedir. Bu hasar verme yeteneginizi etkileyecektir. Fakat,
eger saldırı hızında bonus bulursanız, bunun da size zararı
dokunmayacak.
Ninjalar rakiplerinin arkalarından belirerek öldürücü zarar verebilen
sınıftırlar. Ninjalar, bu oyunun oynanabilecek en eglenceli sınıfı
olarak nitelenirler.
Ninjanın yararları: Düşük STR yüksek zarara sebebiyet vermektedir. (25.
Seviyede 1400 hayalet saldırı, Kısa Bıçak +6, M1 seviyesinde Hayalet
Saldırı)
DEX iyi miktarda zarara sebebiyet vermektedir.
VIT yüksek olmalı, çok az saglık kayıpları ile bir çok zorlu durumdan
kurtulmanız söz konusu olabilecektir. VIT gerçekten yararlı.
Ninjanın sakıncaları: Tüm gücünüz hayat puanı kaybına sebebiyet veriyor.
Bazı geliştirilmiş silahlar size ilk seviyelerde yardımcı olabilecek
ise de, yine de bu kesim çözüm degildir.
OK BECERİLİ NİNJA:
1. Tüm beceriler için birer puan verilmelidir. Nova Zehri seçiminize
tabidir. Kullanımı ve etkisi son derece tartışmalıdır.
2. Azami Hayalet Saldırısı – Küçük yer kapsamında son derece öldürücü
zarar veren tek bir saldırıdır.
3. Azami Tekrarlanan Atış – Önünüzdeki düşmanları sürekli olarak
saldırmaktadır. Bir kaçış aracı olarak kullanılır ve zehirleme fırsatı
verir.
4. Azamı Hızlı Saldırı – Yaratıklara zarar verme amaçlı hızlı yaklaşıp
saldırı imkanı verir.
Neden Hayalet Saldırı İlk Önce İncelenmiştir?
Hayalet saldırı en kolay olanı ve tek bir vuruşta en çok zarar verebilen
olan yeteneginizdir.
Neden Hızlı Saldırı Yerine Tekrarlanan Atış?
Tekrarlanan Atış üzerinde master düzeyine ulaşmak için zamanlama ve
beceri çok önemlidir. Tekrarlanan atış, hızlı saldırıdan çok daha fazla
zarar vermektedir (750 hasar civarında). Buna ek olarak, tekrarlanan
atış dar durumlarda çok işinize yarayacaktır, özellikle kaçış için
kullanacagınız becerilerden biridir. Bu da STR/DEX’in yükseltilmesi için
idealdir.
İKİ VEYA DAHA FAZLA VURUŞU NASIL YAPARSINIZ?
Birinci Strateji
Silah degiştirdikçe biraz uzmanlaşma ve yatkınlaşma gerektiriyor, çünkü
aslında her silahın silahın farklı bir hızı vardır. Aslında vuruş
konsepti şudur: Son vuruşunu gerçekleştirdikten sonra (rakibini uçuran
vuruş), tekrarlanan atış butonuna tıklayın. Yaratık size dogru geri
uçarken, tekrarlanan atış o yarataga ulaşıp, ona genellikle iki kez daha
vurmaktadır.
İkinci Strateji
Birinci stratejideki gibi, yine zamanlama çok önemlidir. Fakat, moblar
bir agaç veya kaya önünde sıralanmış bulunur ise, yani onları engelleyen
herhangi bir şey, yani onlar sen ve tekrarlanan vuruşun arasında
sıkışıp kalmıştır. Bu da onlar açısından çok fazla acı ve zehirleme
imkanı demektir.
*********
PvP: Hafif Adım, Hayalet Saldırı, çekilene kadar normal saldırı,
Tekrarlanan Atış, Hızlı Saldırı
PvE: Hayalet Saldırı, Hayat puanlarını kontrol edin. Eger düşük ise,
önce hızlı saldırı daha sonra normal saldırı.
Eger hayat puanları yüksek ise, normal saldırı, tekrarlanan atış, hızlı
saldırı sonra da bunları baştan tekrar edin.
Seviye Kılavuzu
Bu kılavuzlar aslında son derece gereksizdir, çünkü seviye atlama
görevleri zaten otomatik olarak seviyenizi güncellemektedir. İpucu: Eger
avlamak zorunda oldugunuz yaratıgı bulamıyor iseniz, görev menüsüne
tekrar dönün ve göreve tıklayın. Görev ayrıntılarını görmek istediginizi
söyleyin, karşınıza küçük bir harita açılacaktır. Bu küçük haritada,
yanıp sönen noktalar olacaktır, bu noktalar ilgili yaratıgın yerini tam
olarak göstermektedir.
1-5 arası Seviyeler : Vahşi köpekler, Aç Vahşi Köpekler, Kurtlar, Mavi
Kurtlar, Domuzlar – Bu yaratıklar başladıgınız şehrin etraflarında
bulunmaktadır. Üzüntülü Metin.
5-10 arası Seviyeler: Kırmızı Yaban Domuzlar, Gri Kurtlar, Ayılar
İpucu: Alfa Gri Kurtlar Gri Kurtlar degildir. Muharebe Metini, Üzüntülü
Metin.
10 – 15 arası Seviyeler: Ayılar, Kaplanlar, Gri Kurtlar, Boz Ayılar.
Savaş Metini
15 – 20 arası Seviyeler: Boz Aylar, Kaplanlar, Alfa Gri Kurtlar,
Muharebe Metini, Savaş Metini
20 – 25 arası Seviyeler : Beyaz Yeminli, Beyaz Kaplanlar, Siyah Metin,
Hırs Metini, Muharebe Metin
25 ve üstü Seviyelerde artık nereye gitmeniz gerektigini biliyor
olacaksınız.
Nihai Yorumlar
Kılıç mı, Bıçak mı?
Bu tamamen kişinin tercihine kalmıştır.
Bıçakların daha güçlü öldürücü etkisi vardır. Ancak kılıçların daha
yüksek derecede hasar verdikleri de bir gerçektir. 25inci Seviyede Gümüş
Kılıç gerçekten çok iyi bir seçimdir, çünkü %30luk bir saldırı hızı
vardır. Fakat, yine de, bir kılıcı +5in üstünde yükseltmek neredeyse
imkansızdır, çünkü iki tane + shirikene ihtiyaç duymaktadır. Eger bir
Dolunay Kılıcı veya Siyah Yaprak Hançeriniz var ise, bunların
seviyelerini yükseltmeden önce iyice düşünün.
Bıçak kullanmalısınız. Bıçak kullandıgınız zaman, becerilerinizden
önemli ölçüde hasar verdiginizi göreceksiniz. Yapılan bir deneme
sonucunda görülmüştür ki, +4 gümüş kılıç kullanılarak 700 hasar
verilmiştir, oysa +6 makas bıçagı kullanılarak 1300 hasar verilmiştir.
Not: Her ne kadar karakter menünüzde saldırı hızınız degişmiyor ise de,
%15 kılç ve %15 bıçak kullandıgınızda, yine de bıçak daha hızlıdır.
Can Taşları
Bıçakların hızlı saldırı gücü sebebiyle, deşme taşı veya kritik saldırı
taşı hasar verme konusunda son derece etkilidirler.
Takım
Düşük seviyelerdeki ninjaların tek başlarına dolaşması daha
avantajlıdır. Ancak 35 ve üstü seviyelerde para ve iksir
biriktirebilmeniz için bir takım oluşturmanız daha yararlı olacaktır.
Hangi Eşya nereden düşebilir?
Vahşi Okçular ve Generaller Dolunay Kılıcını düşürürler. Ayrıca vahşi
okçu ve generaller arasında görülen Hayvani Uzman ve okçular da bu
eşyayı düşürebilmektedir.
Nula Vadisindeki orklardan biri (siyah olanı degil) Siyah Yaprak
Hançerini düşürmüştür. Bunu elde etmek için birden fazla ork grubu ile
savaşmanız gerekecektir.
Esrarengiz Arahan Savaşçıları Kızıl Demir Bıçagını (RIB), ki bu silah
ninjalar tarafından kullanılamaz, fakat belirtilen yaratıklarla 30uncu
seviyelerde savaşacagınız için belirtilmiştir, düşürürler. Bu bıçagı
satabilirsiniz.
Tüm Lanetli Hayvanlar 30 seviye nadir bulunan silahları düşürmeleri
gerekiyor. Bunlar Siyah Yaprak Hançeri, Kızıl Demir Bıçagını, Dolunay
Kılıcını veya Sonbahar Yelpazesini düşürmelidirler.
Şura;
Savaşcısından, Necro suna kadar oynamadıgım karakter kalmadı
Oncelikle kafa karıştıran hp-sp-dex-int falan açıklamaya çalışaca ım.
HP : Yaşam gücü ( Healt power ) ne kadar yüksek olursa o kadar iyi.
Yaşam gücü yani oyundaki kırmızı çizgi bittimi ölürsünüz
VIT : Büyü gücü mavi çubuk. ( Vitality ) Eski UO oyuncuları bilirler
MANA diye tabir ederdik. Bu bittimi ölmezsiniz ama dolana kadar büyü
yapamazsınız.
Yani ilk başta suna karar vermelisiniz. MAVİ POT mu ? KIRMIZI POT mu ?
SP : Vuruş gücü ( Strenght Power ) ne kadar yüksek olursa silahınızla o
kadar can ***ürürsünüz.
DEX : Hız-çeviklik . Ne kadar yüksek olursa o kadar fazla hareket
kabiliyeti ve silahlı saldırı hızına kavusursunuz...
Yani, savascı veya büyücü bütün SURA ların bunların hepsine ihtiyacı
var. Bence uygun üst seviyedekei bir karakterin stat dagılımı şöyle
olmalıdır :
HP : 95
VIT : 70
SP : 95
DEX : 90
Stat puanları nereye kadar yükseltmeye izin veriyor bilmiyorum ama benim
öngördü üm ortalama yaklaşık böyle
Şaman hakkında kısa bilgi.
Şaman Büyülü Sura ile benzerlikler gösterir, STR'ye ihtiyaç duymaz.
Öneri: Tam INT ve VIT, daha sonra DEX.
Şaman'ın öncelikli görevi savaşmak degil, diger birimleri
güçlendirmektir. O nedenle, çok yüksek HP gereklidir.
Ejderha: ejderha, destek, yansıtma, ejderha kükremesi, ateş eden
ejderha; veya ejderha, ejderha kükremesi, ateş eden ejderha, uçan ugur,
destek.
İyileştirme: sürat, yıldırım atmak, ışık toplamak, ışık pençesi,
iyileştirme.